Forumet - Migrän

Migrän

1276 0 25
Utöver det, är det något som kan ge dig migrän? Rödvin, choklad...?

Jag har ganska nyligen börjat med LCHF och haft migrän då och då i någon vecka. Förra året blev jag vegetarian (har börjat äta kött nu) och då fick jag också migrän. Det är konstigt. Någon som har liknande? Byte av kost = migrän.

Och hur känns det när ni får migrän?
Jag får inte så mycket ont i huvudet (det är mer molande, som ett tryck ungefär), blir snarare mer seg, illamående och allmänt död.

Spana också in:

Hannajkl:

Nån gång i månaden (Du röstade på detta alternativ)

Hannajkl:

Skitofta, varje vecka

Hannajkl:

Ibland flera gånger på en vecka, ibland inte på någon månad. Får det av stress, skulle jag tro.

Hannajkl:

Jag vet inte riktigt, eftersom jag större delen av tiden ligger och störtgrinar i under täcket i ett svart rum. Har inte tid att analysera hur det känns då, mer än att det gör ont och är hemskt.

Mamma spyr som en gris när hon har migrän, är glad att jag inte gör det [smile]
Hannajkl:

Nån gång i månaden

Hannajkl:

Jag blir först jätteljuskänslig så jag går runt och kisar och sen dundrar det i gång, på högra halvan av huvet, mest bakom örat. Då får man göra mörkläggning, ibland flimrar det framför ögonen.

Bluff:

När jag var liten fick jag det vareviga vecka. Hade ett speciellt sovrum på fritids.

[sad] Jo jag med, på mellanstadiet hade jag en "egen" soffa i studiehallen, där jag låg och tryckte typ varannan dag.

Nu har jag nästan aldrig migrän, fast å andra sidan är jag ju missbrukare , kalasbrusar varenda da [cute]
Gifted:

Det är inte migrän, det är spänningshuvudvärk.. jag har haft det... det är brutalt...

Nja jag vet inte. För det blir bara värre av ljus och ljud också, vilket gör mig illamående. Om någon pratar, om en lampa är tänd så blir illamåendet och värken vid ögonen och tinningarna, pannan, värre. Det är väl migrän?
Hannajkl:

Om någon pratar, om en lampa är tänd så blir illamåendet och värken vid ögonen och tinningarna, pannan, värre. Det är väl migrän?

Ja. Spänningshuvudvärk är mer en slags träningsvärk, man får den om man spänner t.ex käkmusklerna, (gnisslar tänder), eller helt enkelt är stressad och/eller har psykologiska problem.
Gifted:

Ja. Spänningshuvudvärk är mer en slags träningsvärk, man får den om man spänner t.ex käkmusklerna, (gnisslar tänder), eller helt enkelt är stressad och/eller har psykologiska problem.

Ehehe, jaha. Men eftersom när jag har bytt kost har jag fått det här: Varför har det något med saken att göra då liksom? Får inte "migrän" när jag är som mest stressad. Så jag tror inte att det är din spänningshuvudvärk. Några psykologiska problem har jag nog inte.