Aviseringar
Rensa alla

Migrän-anfall


Ämnesstartare

Jag är ju nu 22 år gammal.. och för 3 månader sen fick jag det första gången.. så jävla kraftigt att jag blev till 70% Blind... högra sidan på kroppen helt förlamad så att ambulans fick hämta mig och köra in mig på akuten.. där jag låg resten av natten med huvudvärk som gjorde att jag skifta mellan Medvetslös och Smärtsamt klarvaken... I skrivande stund 3 månader efteråt.. fick jag migränanfall igen för 4 dagar sen.. och dagen efter det.. och dan efter den.. men sen 1 dags uppehåll.. Idag stressade jag dock med arbetsförmedlingen osv.. fick anfallet mitt i ett möte.. tog Eeze (medicin) och cyklade hem med delvis fungerande synfält med stor koncentration att undvika bilar vid korsningarna jag skulle över.. Så här sittar jag i skrivande stund med smärtsam huvudvärk... inge kul att ha det här skiten såhär tidigt.... tvi fan..

Nå tips på att linda förutom Eeze ?


   
Citera
Ämnesstartare

Torskel:

Nå tips på att linda förutom Eeze ?

Gå till doktorn och kräv starkare tabletter. Eeze suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Torskel: Nå tips på att linda förutom Eeze ?
Gå till doktorn och kräv starkare tabletter. Eeze suger.

Eeze funkar ibland... beror på graden på anfallet.. idag dämpade eeze ganska bra... Försökte med alvedon innan.. funkade inte alls.. låg bara och grät... Idag funkar Eeze tillräckligt för att jag inte ska tänka på huvudvärken så jättemycket.. :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torskel:

Försökte med alvedon innan.. funkade inte alls.. låg bara och grät... Idag funkar Eeze tillräckligt för att jag inte ska tänka på huvudvärken så jättemycket.. :>

Jag lider också av migrän, jag äter Diklofenak vilket inte är så starkt men receptbelagt.
Alvedon? Haha, nje, fungerar inte för mig heller.
Men allvarligt, be om bättre medicin. De kan ge något som är mer för dina problem än Eeze.


   
SvaraCitera
Exner

Tradolan Tetard är väldigt effektiva, men kan vara bevärligt att få ut. : /

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vara bra om jag får receptbelagt.. då betalar Socialen det.. :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Tradolan Tetard är väldigt effektiva, men kan vara bevärligt att få ut. : /

Besvärligt hur?
Lär be om starkare tabletter snart. Mina hjälper inte. [zzz]


   
SvaraCitera

hur fick du första anfallet?? kan man bara få det sådär utan anledning? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag satt bara här hemma vid datorn.. sen kunde jag inte läsa text på skärmen tänkte.. wtf... sen började det sticka i högerarmen... sedan hela högersidan.. sen kunde jag inte känna nåt alls på högersidan... ringde akuten med vänsterarmen ;D så kom dom och bar mig till ambulansen.. sen på väg till akuten kom huvudvärken... höll på spy i ambulansen... sedan låg man i ett nersläckt rum i 6 timmar tills Migränet försvann. DÅ gjorde dom Skiktröntgen... kanske bra att göra röntgen medans man har migränet... Härligt det här >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jobbigaste är efter attacken och huvudvärken... jag kan inte läsa text på typ 1-2 dagar efter... Allt smälter ihop och blir som om jag är blind.. så får sitta och blinka och röra på ögonen osv.. :> min fokusering är helt åt helvete efter attacker :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Diklofenak

Är inte receptbelagt, det tar jag.


   
SvaraCitera
Gifted

Torskel:

Nå tips på att linda förutom Eeze ?

Koffein är über mot just migrän har jag läst, själv har jag haft spänningshuvudvärk, där detta varit absolut bästa medicinen.
Finns bland vitaminer på apoteket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Är inte receptbelagt, det tar jag.

Mina är starkare diklofenak och receptbelagda, jo.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Mina är starkare diklofenak och receptbelagda, jo..

Okej [y] mina diklofenak hjälper inte. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Okej [y] mina diklofenak hjälper inte. [zzz]

Inte mina heller [n] Diklofenak suger fetpung.

Tar du dem för migrän också?


   
SvaraCitera