Aviseringar
Rensa alla

Migrän-anfall


Ämnesstartare

I love Lucy:

Diklofenak vilket inte är så starkt men receptbelagt.

Finns receptfria varianter med, likaså med den andra populära migränmedicinen naproxen, vilket egentligen kvittar eftersom båda två är aningen mindre effektiva mot att lindra smärtan än sockerpiller.

Tvinga din läkare att skriva ut någon effektiv medicin, även om det kan vara jävligt svårt. Jag har fått migrän ofta sedan 6 års ålder och har alltid fått samma jävla naproxen trots att det aldrig någonsin har hjälpt mig det minsta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Tar du dem för migrän också?

Ja [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisk_den_tredje:

Finns receptfria varianter med,

Jo, såg det på Apoteket.

Fisk_den_tredje:

vilket egentligen kvittar eftersom båda två är aningen mindre effektiva mot att lindra smärtan än sockerpiller.

I know [zzz]

Fisk_den_tredje:

Tvinga din läkare att skriva ut någon effektiv medicin, även om det kan vara jävligt svårt.

Varför säger alla att det är svårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Varför säger alla att det är svårt?

För att läkare uppenbarligen är enkelspåriga sadister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisk_den_tredje:

För att läkare uppenbarligen är enkelspåriga sadister

Väldigt sant, iofs. Ska snart ringa och beställa tid nämligen, lär ha något bättre än diklofenak. [zzz] Blir nervös av att alla säger att det är svårt att få ut.


   
SvaraCitera
Exner

I love Lucy:

Besvärligt hur?Lär be om starkare tabletter snart. Mina hjälper inte.

Morfinbas - -> simulanta knarkare vill få ut det.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Morfinbas - -> simulanta knarkare vill få ut det.

Okej. Äh, bara jag får någonting bättre än diklofenak är jag nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe 😛 jag vill också ha nåt bättre ;D nåt som gör att jag nästan somnar skulle vara skitbra.. :>

Men hur är det med arbete och sånt om jag får våldsamma migränanfall och sånt ?! jag har redan arbetshinder.. psykologiska problem.. och nu detta... blir ju nästan Sjukpension..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste runt lite.. har man låg magnesium-nivå i kroppen så kan man få Migrän.. och magnesium försvinner genom att man svettas och urinerar... jag svettas bara jag tittar på en bild med en sol... så jag har det svårt... och urinerar gör alla.. ;D och jag äter inga grönsaker alls.. som då innehåller magnesium.. så ska försöka ta lite Magnesium + Kalcium i tablett-form och se om migränet inte kommer tillbaka... Magnesium hämmar depression också.. då jag är deppad.. :> Ska testa med detta och se :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer [cry]


   
SvaraCitera

det finns migräntabletter som kostar ungefär 80 kronor per styck som man kan få utskrivet, jag minns verkligen inte vad de heter men du borde iaf få receptbelagda mediciner istället för eeze tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diklofenac T Ratiopharm funkar på samma nivå som eeze.. då det är samma skit i stort sett 😛 Men ska till familjeläkaren och få det kollat.. så får man hoppas och se :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv så har man migrän samt kronisk spänningshuvudvärk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min syster fick rejäl medicin eftersom hon hade migränanfall i 2 veckor i sträck. kräv medicin!!!
jag har med migrän och det är jävligt jobbigt. men aldrig haft det så länge, då skulle jag troligtvis vara död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera