Aviseringar
Rensa alla

Mikael Elias teoretiska gymnasium


Ämnesstartare

Någon som går där eller känner någon som går där?
Hur är skolan? Har hört att det är mycket plugg, stämmer det?
Jag har inga problem med att plugga så mycket plugg skrämmer
inte mig. 🙂 Fina lokaler? Schyssta lärare? Är det bra sammanhållning
i klasserna? 🙂

[love]


   
Citera

[bigsmile]men snälla folk, svara för fan!


   
SvaraCitera

Det beror val pa vilken stad du gar i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Det beror val pa vilken stad du gar i?

stockholm 🙂


   
SvaraCitera

hello! Jag går på METG i Sundsvall och jag kan inget mer än rekomendera Teoretiska. Asbra skola! [smile]


   
SvaraCitera

i GBG då?

Mkt plugg i sundsvall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den har fult namn. Då kan man ju inte gå där [n]


   
SvaraCitera

Namnet låter tråkigt [zzz]


   
SvaraCitera

håller med men fri skolor verkar ju vilja ha lite speciella namn [crazy]


   
SvaraCitera

Isaac__:

Mkt plugg i sundsvall?

Beror på. Vissa veckor är det ganska mkt medan andra veckor så är det inget alls, dock får vi ganska många timmar "eget arbete" varje vecka. Alltså tid som är utsatt för att vi ska kunna göra läxor, plugga på prov osv.

Mitt tips: Gå å kolla när Teoretiska har öppet hus och se om skolan lockar [bigsmile]


   
SvaraCitera

Ante91:

Beror på. Vissa veckor är det ganska mkt medan andra veckor så är det inget alls, dock får vi ganska många timmar "eget arbete" varje vecka.

Nu har jag visserligen aldrig varit in på METG i Sundsvall, men det ligger i samma lokaler som NTI och ni delar lärare till en viss del, så det vore väl inte helt orimligt att anta att studietakten/betygskraven är ganska liknande. I så fall så lär ni inte ha så mycket att göra (läs "ingenting") första året, för att sedan jobba ganska mycket i tvåan, och slappa som fan i trean. Betygskraven är löjligt låga och du kan få MVG i det mesta, så länge du gör ditt och innehar någon form av språklig begåvning.
Det är ju visserligen ingenting jämfört med John Bauer, men ändå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsig:

Någon som går där eller känner någon som går där?

min bästa vän går där och hon är helnöjd 🙂 har även besökt skolan i stockholm och den verkar väl vara helt okej..


   
SvaraCitera

Nevon:

Det är ju visserligen ingenting jämfört med John Bauer, men ändå...

Hur menar du då? [shake][blush]


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Hur menar du då? [shake][blush]

Jag menar att Axcel-koncernen är ett pengahungrigt monster vars skolor borde stängas ned omgående.

Under början av november 2007 granskades skolan av TV4 då kritik framlades både mot konceptet och enskilda skolor. Huvudägaren Rune Tedfors har genom elevernas skolpeng som är skattefinansierad blivit mångmiljonär och dessutom visade granskningen på ett stort antal brister inom skolverksamhetena med elever som fått betyg trots att de inte varit närvarande vid kurser samt ovanligt stora avhopp från skolan.


   
SvaraCitera

Nevon:

början av november 2007 granskades skolan av TV4 då kritik framlades både mot konceptet och enskilda

Men det gällde väl JB och inte METG?


   
SvaraCitera