Aviseringar
Rensa alla

Mikael Zand lämnar sverigedemokraterna - för att de är rasister.


Ämnesstartare

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.486483

Någon som är förvånad?


   
Citera
Ämnesstartare

Sverigedemokraterna är aningen mer radikala kristdemokrater, vilket iofs är jävligt fånigt, men att börja skrika ord som "rasism" är överdrivet och tjänar endast till att avdramatisera ordet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

att börja skrika ord som "rasism" är överdrivet och tjänar endast till att avdramatisera ordet

Rent utåt så är deras politik mer rumsren, men alla sverigedemokrater jag pratat med, och jag har mailat dem, ringt runt till dem, avsevärt många har använt en ren rasistisk retorik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Rent utåt så är deras politik mer rumsren, men alla sverigedemokrater jag pratat med, och jag har mailat dem, ringt runt till dem, avsevärt många har använt en ren rasistisk retorik.

/agree.

Sverigedemokraterna som parti kanske inte är rasistiskt, men en stor andel av deras medlemmar är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Sverigedemokraterna som parti kanske inte är rasistiskt, men en stor andel av deras medlemmar är.

Det är ju dock rent strategiskt av dem. De vill tona ner sin främlingsfientlighet för att vinna röster, men i takt med att de får ökat stöd kommer deras främlingsfientlighet bli mer tydlig, men då kan det vara mer försent att förhindra.

Jag är dock inte så rädd för SD längre. De har funnits för länge för att de ska vinna något stöd. Främlingsfientlighet kommer nog fortfarande vara ett problem, men jag tror att SD är i en svår period just nu - de kommer inte över strecket, deras kampanj till EU-valet var en ren tragedi för deras del.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Sverigedemokraterna som parti kanske inte är rasistiskt, men en stor andel av deras medlemmar är.

So sant[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm, demokratisk centralism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

deras kampanj till EU-valet var en ren tragedi för deras del.

Tragedi? Knappast. Hade det inte varit för piratebay-rättegången hade de med största sannolikhet nått över spärren. Och de kommer med ännu större sannolikhet att komma över den till riksdagsvalet nästa år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Tragedi? Knappast. Hade det inte varit för piratebay-rättegången hade de med största sannolikhet nått över spärren.

Nä. Faktum var att de knappt försökte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä. Faktum var att de knappt försökte.

Klart de gjorde, men de fick ju inte samma möjligheter som alla andra partier. T.ex att komma och tala i skolorna osv. Sedan på valdagen så stals det ju flera SD-röstsedlar från flera vallokaler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"– Jag skulle ha lyssnat mer på de kritiska frågorna om dem. Jag har upptäckt att de är främlingsfientliga smygrasister, förklarar Zand för TT."

No shit XD Seg kille alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Rent utåt så är deras politik mer rumsren, men alla sverigedemokrater jag pratat med, och jag har mailat dem, ringt runt till dem, avsevärt många har använt en ren rasistisk retorik.

Exakt det intrycka jag själv fått av MUF och Moderater, både väljare och aktiva i Ungdomsförbundet/Partiet. Moderaterna håller ju dessutom på att bli det nya SD, de drar allt längre ut åt högerhållet i sin politik. Tycker att M är ett mycket större hot mot invandrare än vad SD är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Sedan på valdagen så stals det ju flera SD-röstsedlar från flera vallokaler.

Detta hände även PP och vi kom in!

Konsumtionshets:

Exakt det intrycka jag själv fått av MUF och Moderater, både väljare och aktiva i Ungdomsförbundet/Partiet.

/agree även där, åtminstone vad gäller aktiva i ungdomsförbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Tycker att M är ett mycket större hot mot invandrare än vad SD är.

Har ändå hellre M än SDare i makten, men jag förstår vad du menar; men själva existesen av SD leder till att M vågar förflytta sig mer åt samma håll för att få tillbaks sina väljare. Det är än mer oroväckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Detta hände även PP och vi kom in!

Inte lika många.


   
SvaraCitera