Aviseringar
Rensa alla

Mikro/Nano-sim


Ämnesstartare

Tja. Har skaffat en ny mobil men mitt comviq sim-kort är tydligen för stort för det. Nån som vet hur man fixar det? puss


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Allltså det går ju att klippa men det känns lite läskigt kanske. Vissa butiker har (de hade det när jag skaffade min första telefon som krävde miktosim iaf) som en liten grej man stoppar in simkortet i så knipsar man av den så att den får rätt storlek. Det är antingen det eller gå och fixa ett nytt simkort, brukar inte ta så lång tid att flytta över sitt nummer till ett nytt sim. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beställ ett nytt, var smidigt när jag gjorde det hos comviq, kostar inget.

bytte från annan operatör också så det tog 14 dagar att flytta numret dock men ska man bara byta sim utan att flytta operatör går det snabbt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Allltså det går ju att klippa men det känns lite läskigt kanske. Vissa butiker har (de hade det när jag skaffade min första telefon som krävde miktosim iaf) som en liten grej man stoppar in simkortet i så knipsar man av den så att den får rätt storlek. Det är antingen det eller gå och fixa ett nytt simkort, brukar inte ta så lång tid att flytta över sitt nummer till ett nytt sim. 

Ah man kan klippa stort sim till mikro sim men nu är det mikro-> >nano


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Ah man kan klippa stort sim till mikro sim men nu är det mikro-> >nano

ahaa, vad fan är nano? Gå och skaffa ett nytt i butik istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
beställ ett nytt, var smidigt när jag gjorde det hos comviq, kostar inget.

bytte från annan operatör också så det tog 14 dagar att flytta numret dock men ska man bara byta sim utan att flytta operatör går det snabbt!!

Ok!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

ahaa, vad fan är nano? Gå och skaffa ett nytt i butik istället

Haha, har bytt nummer ca 6 ggr iår redan så vill helst ha samma nummer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: Ah man kan klippa stort sim till mikro sim men nu är det mikro-> >nano

Går att klippa det också men jag rekommenderar dig att beställa nytt kort, med samma nummer, från din operatör. Brukar ta 1-2 dagar oftast innan man får det, beroende på när man beställer det.

Fingerprints: ahaa, vad fan är nano? Gå och skaffa ett nytt i butik istället

Mikro-sim-kort fast än mindre! Utvecklingen går framåt, telefonerna blir större, sim-korten blir mindre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Haha, har bytt nummer ca 6 ggr iår redan så vill helst ha samma nummer

det går att flytta över ju!


   
SvaraCitera