Aviseringar
Rensa alla

Militärer som våldtar


Ämnesstartare

Läste en artikel om det på en sida (kommer inte ihåg var det var).
Att militärer våldtar kvinnor och tjejer under krig är vanligt. Men vad beror det på? Några funderingar?


   
Citera

ingår i jobbet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk gör värre saker än så, t.ex dödar, under krig. Vad beror det på?


   
SvaraCitera

makt


   
SvaraCitera

Jag är sugen på choklad. Vad beror det på?


   
SvaraCitera

Tula:

Jag är sugen på choklad. Vad beror det på?

jag vet, jag vet! Lågt blodsocker? hade jag rätt?!


   
SvaraCitera

PONTUZ:

Men vad beror det på? Några funderingar?

Bristande medkänsla för det folket man slåss mot, allmänna psykiska störningar ifrån dödande/att se dödande, en krigföring mot lokalbefolkningen för att bryta ner dem. Bara för att nämna några få tänkbara anledningar.

Sen ska du ju även ha klart för dig att knappast alla militärer våldtar, även om det förekommer.


   
SvaraCitera

Vanligt och Vanligt.. Det förekommer (mest i råa krig, såsom Tjetjenen, Sovjets invasion av affe, och Afrika. och dyl. Oftast är det för att soldaterna är patrask som vill ligga, och för att det är ett jävla bra sätt att sätta skräck på lokalbefolkningen.

Imo så är det vedervidrigt, och jag vill skjuta våldtäktsmän.

enhimmelskdrog:

ingår i jobbet

Och du kan dra åt helvete om du inte förstår bättre.


   
SvaraCitera

tradet:

Och du kan dra åt helvete om du inte förstår bättre.

Men chilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tradet: Och du kan dra åt helvete om du inte förstår bättre.

Men chilla.

Försöker han sätta skräck i UM-användarna mån tro?


   
SvaraCitera

isola:

Men chilla.

Ursäkta att jag blir lite sne. Men jag har för länge sedan tröttnat ganska rejält på:
1. Fjortisar som vill bli soldater för att döda "Blöjhuvuden"
2. Vänstermongon som tycker att alla som har uniform är skit och ska arkebuseras medelst stenar.


   
SvaraCitera

What xsaosinx said. Man blir känslokall om man krigar för mycket.


   
SvaraCitera

Jedi:

What xsaosinx said. Man blir känslokall om man krigar för mycket.

Det vet jag inte. Känner en del människor som jobbat inom försvaret (inte svenska) i över ett decennium, och dom var det inga emotionella fel på.

ena av dom är ett liknande ranger-förband, så stridserfarenheter har han garanterat.

Mycket tror jag handlar om inställning, avlastningssamtal, grupp, nation (både man tillhör och man strider mot), och även vilka orsaker man är där för.

många ryska soldater blir lite lätt skeva i huvudet, detta tror
jag beror på att de är skickade ut i krig under sin värnplikt, och då inte som anställda som har gjort ett val.


   
SvaraCitera

tradet:

Känner en del människor som jobbat inom försvaret (inte svenska) i över ett decennium, och dom var det inga emotionella fel på.

Kan ju vara rätt individuellt också..


   
SvaraCitera

Nånting ska man väl tjäna på att bli en yrkesmördare, enda anledningen att bli soldat imo


   
SvaraCitera