Aviseringar
Rensa alla

Militärer som våldtar


Jedi:

Kan ju vara rätt individuellt också.

Jävligt sant. Tänkte inte på det[crazy]


   
SvaraCitera

tradet:

Och du kan dra åt helvete om du inte förstår bättre.

gillar att du tror att jag var seriös


   
SvaraCitera

tradet:

Jävligt sant. Tänkte inte på det

😀 😀 😀 😀 😀 du e roli!


   
SvaraCitera

PONTUZ:

Men vad beror det på?

makt, stilla sina sexuella behov, visa dem de krigar mot att de bestämmer och gör vad de vill

soldaterna visar inga känslor under krig p.g.a hjärntvätt av armén kanske? och därför gör de saker som de annars aldrig skulle göra, såsom att våldta någon.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

gillar att du tror att jag var seriös

Var du inte seriös så ber jag om ursäkt. Haft en ganska kass dag, och det sista man vill ha är sura mongon på the internetz. 🙂

framtidstron är död:

😀 😀 😀 😀 😀 du e roli!

Alltid lika kul att man kan underhålla människor. Vad har jag gjort denna gång? 🙂


   
SvaraCitera

tradet:

Var du inte seriös så ber jag om ursäkt. Haft en ganska kass dag, och det sista man vill ha är sura mongon på the internetz. 🙂

ursäkten godtas isf!!!


   
SvaraCitera

tradet:

Vad har jag gjort denna gång? 🙂

va bara dig själv!


   
SvaraCitera

tradet:

Mycket tror jag handlar om inställning, avlastningssamtal, grupp, nation (både man tillhör och man strider mot), och även vilka orsaker man är där för.

jag tror att det till stor del beror på vilken jargong som råder också, anledningen till att det är fler militärer som våldtar är att de helt enkelt "får" våldta (för andra militärer) eftersom det i sin kontext antagligen hör till "att vara militär".

det är en ganska auktoritär kedja inom militären från högsta hönset till gemene man, och militären som koncept står över den vanliga individen och har därför spelrum att göra lite vad som helst - och när det dessutom är accepterat att döda så släpper man på andra "regler" (snarare normer) för vad som är accepterat.

jag skulle tro att problemet med ex-militärer som blir crazy i huvudet inte är att de är psykiskt sjuka utan snarare att de har problem att särskilja på sin roll som militär och sin roll som civil.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ursäkten godtas isf!!!

Underbart! Hatar att hata på internet 🙂

framtidstron är död:

va bara dig själv!

I will. jag är en ganska ologisk människa, men alltid kul att glädja någon =)

internet:

jag skulle tro att problemet med ex-militärer som blir crazy i huvudet inte är att de är psykiskt sjuka utan snarare att de har problem att särskilja på sin roll som militär och sin roll som civil.

Där tror jag du satte huvudet på spiken. Har ett par vänner som faktiskt nästan ligger där i farozonen. Inte så att dom kör en Flink och skjuter folk med en automatkarbin. Men när linjerna för tjänst/civil suddas ut, så blir människan farlig och oberäknerlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

enda anledningen att bli soldat imo

lol klappmongo


   
SvaraCitera

Penstrokes:

lol klappmongo

lol seriositet


   
SvaraCitera

tradet:

Men när linjerna för tjänst/civil suddas ut, så blir människan farlig och oberäknerlig.

jag är benägen att hålla med, det är ganska intressant faktiskt eftersom man i flera yrken där det krävs att man riskerar livet, får se "hemska" (i brist på bättre ord) saker och utsätts för allmänt jobbiga situationer ser en ganska stark auktoritär prägel på ledarskapet.

eftersom de allra högsta besluten bestäms av någon som själv inte utför ordern så bör den som utför ordern kunna förpassa ansvaret till den som utfört ordern och kan agera i egenskap av att vara militär, snarare än att företräda sig själv. jag tror det är en av de största anledningarna till att militären präglas av såpass stark "chain-of-command"-mentalitet även idag då det mesta i samhället har övergått till en mer ödmjuk och demokratisk ledarstil.

fast det är bara spekulationer, jag vet ingenting om hur militären fungerar i praktiken, detta baseras på fördomar. [crazy]


   
SvaraCitera

Fundersam över att du inte insett krigets innebörder förens nu.


   
SvaraCitera

Soldaterna drillas in i ett "vi-och-de"-tänk för att kunna döda motståndarna, troligt är väl att då inkluderas även de civila bland "skurkarna" eftersom det pågår så mycket skojigare saker än våldäkter också, som t.ex. de amerikanska soldaterna som tog troféer i form av fingrar. Organiserad våldtäkt i det militära förekommer i vissa fall dock, vilket är ännu läskigare.


   
SvaraCitera

tradet:

enhimmelskdrog: ingår i jobbet
Och du kan dra åt helvete om du inte förstår bättre.

I vissa fall är det tyvärr en alltför tragisk sanning.


   
SvaraCitera