Aviseringar
Rensa alla

Militärisk disciplin idag?


"militär diciplin" 
I sverige verkar det inte särskilt hårt, inte ens 20-30år tillbaka. Om man går efter vad folk berättat, ej gjort sjlv. Iaf om man jämför med filmer Rodnar

Främlingslegionen var ganska känd för att dom var stenhårda förr och många som dog under träning! Tror dock att det är mkt urgammal statistik, särskilt antalet människor som förväntas att dö under tjänstgöringen. Men även där så har jag för mig att dom fått hårdare regler på hur dom ska handskas med rekryterna. Tror dock att dom fortfarande är bra mycket hårdare än Sverige Rodnar

Är nog mest "speciella" förband som har det tuffare.. särskilt när det kommer till övningar? 


   
SvaraCitera

behappyok:
"militär diciplin" 
I sverige verkar det inte särskilt hårt, inte ens 20-30år tillbaka. Om man går efter vad folk berättat, ej gjort sjlv. Iaf om man jämför med filmer Rodnar

Främlingslegionen var ganska känd för att dom var stenhårda förr och många som dog under träning! Tror dock att det är mkt urgammal statistik, särskilt antalet människor som förväntas att dö under tjänstgöringen. Men även där så har jag för mig att dom fått hårdare regler på hur dom ska handskas med rekryterna. Tror dock att dom fortfarande är bra mycket hårdare än Sverige Rodnar

Är nog mest "speciella" förband som har det tuffare.. särskilt när det kommer till övningar? 

:)))))) 

I sverige verkar det inte särskilt hårt

att sova totalt 4 h på 4 dygn, bo på fält och knappt äta under 1 vecka låter ju som en piece of cake va?


   
SvaraCitera

019linnea:

:)))))) 

I sverige verkar det inte särskilt hårt

att sova totalt 4 h på 4 dygn, bo på fält och knappt äta under 1 vecka låter ju som en piece of cake va?

Just sånt där är faktiskt inte så svårt. Finns typ ingen som inte klarar det om de måste. Det svåraste är att frivilligt ge sig på det.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Kan man hoppa av militära om man dragit sig in?


   
SvaraCitera

Smilen:

Krig är slut i Sverige sen länge så då kanske de inte behövs.

mm
Fast skulle det hända något så.. 🙁 

Att ha en ståtlig armé kan bidra till fortsatt fred? 

Undrar hur lång tid det skulle ta för Sverige att rusta upp? Just nu känns det som att om vi till och med visste om att vi skulle bli attackerad om 1-2 år, så hade vi inte hunnit rusta upp. Ledsen Känns som att det skulle ta ~10år


   
SvaraCitera

Nahual:

Just sånt där är faktiskt inte så svårt. Finns typ ingen som inte klarar det om de måste. Det svåraste är att frivilligt ge sig på det.

det är inte omöjligt, men att det kan vara svårt är min poäng


   
SvaraCitera

Smilen:
Kan man hoppa av militära om man dragit sig in?

ja, man kan alltid dra sig ur. dock blir man krigsplacerad en period efter gmu


   
SvaraCitera

019linnea: att sova totalt 4 h på 4 dygn, bo på fält och knappt äta under 1 vecka låter ju som en piece of cake va?

Ja för mig personligen hade just det du skrivit inte varit något större problem.


   
SvaraCitera

behappyok:

Ja för mig personligen hade just det du skrivit inte varit något större problem.

det vet du bäst om du har gjort gmu eller jobbar inom det militära. tkr inte man ska underskatta de insatser rekryter/anställda gör dock som i "inte särskilt svårt", beror dock på om du endast klassar franska armen som lite svårt


   
SvaraCitera

019linnea:

det vet du bäst om du har gjort gmu eller jobbar inom det militära. tkr inte man ska underskatta de insatser rekryter/anställda gör dock som i "inte särskilt svårt", beror dock på om du endast klassar franska armen som lite svårt

1, Det är skillnad på "inte särskilt svårt" och "inte särskilt hårt"
2, Jag jämför med film och andra länder
3, Sa att jag ej gjort lumpen och gått efter vad vänner/familj/andra berättat.
4, Jag nämnde främlingslegionen eftersom jag har större koll på dom förr och vet att dom varit djävligt tuffa. 
5, Har inte underskattat någon.


   
SvaraCitera

behappyok:

1, Det är skillnad på "inte särskilt svårt" och "inte särskilt hårt"
2, Jag jämför med film och andra länder
3, Sa att jag ej gjort lumpen och gått efter vad vänner/familj/andra berättat.
4, Jag nämnde främlingslegionen eftersom jag har större koll på dom förr och vet att dom varit djävligt tuffa. 
5, Har inte underskattat någon.

håller inte riktigt med och tyckte du uttryckte dig.. lite speciellt. men vi kan agree to disagree


   
SvaraCitera

019linnea:

håller inte riktigt med och tyckte du uttryckte dig.. lite speciellt. men vi kan agree to disagree

tror att högvakten passar dig alldeles utmärkt


   
SvaraCitera

behappyok:

tror att högvakten passar dig alldeles utmärkt

vet inte ens om jag kmr satsa på högvakten.. menade du detta som en förolämpning? eller misstolkar jag det helt


   
SvaraCitera

militärisk disiplin skulle man ha i dagens skola. så ungarna respekterade lärare som förr nästan


   
SvaraCitera