Aviseringar
Rensa alla

Miljöfråga


Ämnesstartare

Tjena undrar är det någon som vet hur länge jorden kommer klara sig om vi fortsätter släppa ut så mycket miljöfarliga ämnen och dylikt? Och hur länge till kommer det finnas olja? Vill även påpeka att jag inte bryr mig så hårt om jorden men någon kanske kan övertyga mig till att bry mig...


   
Citera

allt och alla kommer dö någon gång. Även tellus. Spelar ingen roll om den dör 1000 år tidigare om en miljon år


   
SvaraCitera

Beror från vilket håll, Jorden är döende och dör långsamt hela tiden. Människor och djur dör för att jorden dör.
Annars finns det andra saker vi också kan dö av, som kan ta slut på hela Tellus nästa vecka.
En dag ska vi alla dör. Om det är imorgon eller om 100 år vet vi inte.


   
SvaraCitera

Den som inte värnar om miljön är delaktig i morden på de som dör i katastrofer orsakade av klimatförändringarna orsakade av människor där bland dig.


   
SvaraCitera

Tänk bara på kommande generationer som kommer behöva skämmas över oss.


   
SvaraCitera

Gå ner på den här sidan och läs hela "troliga scenarion"  https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Följder_av_en_global_uppvärmning

Det kommer hända. Och när sibiriens 1000 miljarder ton koldioxid släpps ut... Så är det nog slutet för jorden. Helt seriöst.

Som jämförelse så släpper vi på jorden ut 70 miljarder koldioxid per år...


   
SvaraCitera

Sen är det ju inte koldioxiden som är den enda hotande gasen. Vätesulfid är ett annat exempel, finns ju en anledning till varför pruttar luktar som de gör...

applekakanshaj2:
Gå ner på den här sidan och läs hela "troliga scenarion"  https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Följder_av_en_global_uppvärmning

Det kommer hända. Och när sibiriens 1000 miljarder ton koldioxid släpps ut... Så är det nog slutet för jorden. Helt seriöst.

Som jämförelse så släpper vi på jorden ut 70 miljarder koldioxid per år...


   
SvaraCitera

AuriSacraFames:
Sen är det ju inte koldioxiden som är den enda hotande gasen. Vätesulfid är ett annat exempel, finns ju en anledning till varför pruttar luktar som de gör...

Metangasen är också ganska farlig, då den kommer åka från sibirien över hela världen, och så kommer det vara typ 6 grader varmare över hela världen, och explodera överallt(då metangas blandat med syre är ett sprängämne, CH4 + 2O2 --> CO2 + 2H2O)


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:

Metangasen är också ganska farlig, då den kommer åka från sibirien över hela världen, och så kommer det vara typ 6 grader varmare över hela världen, och explodera överallt(då metangas blandat med syre är ett sprängämne, CH4 + 2O2 --> CO2 + 2H2O)

Vilket betyder bl.a att isarna smälter, land försvinner, strömmar försvinner, golfströmmen försvinner, istid i norden. Det blir för lite land åt för mycket människor.


   
SvaraCitera

AuriSacraFames:

Vilket betyder bl.a att isarna smälter, land försvinner, strömmar försvinner, golfströmmen försvinner, istid i norden. Det blir för lite land åt för mycket människor.

Precis. Det där kommer vi antagligen vara med om. And no one gives a shit.Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter riktigt oroväckande detta faktiskt, men som tur är finns det ju diesel så man kan ju sitta i bilen om det blir en istid


   
SvaraCitera

Filleboii:
Det låter riktigt oroväckande detta faktiskt, men som tur är finns det ju diesel så man kan ju sitta i bilen om det blir en istid

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

...

???


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:

Precis. Det där kommer vi antagligen vara med om. And no one gives a shit.Gråter

Farväl min vän, ragnarök kommer...


   
SvaraCitera

Mycket glad

Filleboii:
Det låter riktigt oroväckande detta faktiskt, men som tur är finns det ju diesel så man kan ju sitta i bilen om det blir en istid

Om det bara funkade så


   
SvaraCitera