Aviseringar
Rensa alla

Miljöpartiet blir mer positiva till samarbete med moderaterna


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13590878.ab

Vad tycker ni om detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Detta är väl inget nytt egentligen sker väl lite varstans i landet, personligen skulle jag inte vilja samarbeta med folkmordsprofitörer och horbockar men vafan jag är ju lite moralkärring jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte ett dugg förvånande, Deras chanser att komma tillbaka till makten ökar ju om de sätter sig i moderaternas knä.


   
SvaraCitera

Usch...


   
SvaraCitera

Jävla Hipsterjoakim Larsson... [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har svårt att tänka mig det. De gånger jag debatterat med någon från Grön Ungdom har det varit väldigt mycket friktion. Partiet har helt klart en vänsterprofil med en hel del sjuka förslag och idéer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Partiet havererade precis som professorn säger när man tog till sig EU som koncept, horor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ångrar starkt att jag gav min röst till dom


   
SvaraCitera

Kan det bli aktuellt med ett samarbete mellan M och MP i framtiden?
– Det är inte längre lika tydligt att Moderaterna är det parti som står längst ifrån oss i alla frågor. Men vi har ingen ambition att bli ett femte alliansparti.

Vi tackar för detta i alla fall! Jag var på möte i går för att diskutera den här frågan och det som kom fram var att vi inte binder oss till någondera sida utan ser från fråga till fråga. Så länge vi kan driva vår politik så gör vi det! Om vi tjänar på att rösta med M i någon fråga och S i en annan så gör vi så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch. Sorgligt. Sörjer för alla de vettiga miljöpartister jag träffat som har en så cepe topp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MP har ju varit väldigt klara på det hela i många många år nu att dom är villiga att samarbeta med vilket block som helst bara dom får något i utbyte. Dom som inte är öppna att samarbeta med moderaterna undrar jag egentligen vad dom gör i ett parti som miljöpartiet. Med det sagt så tror jag inte att partiet är mer höger än vänsterorienterade. Frågan gäller ju om hur dom kan tänka sig att samarbeta med moderaterna eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Med det sagt så tror jag inte att partiet är mer höger än vänsterorienterade.

Beror på hur man definierar höger och vänster, och beror på i vilket skikt man talar. Tror att gräsrötterna till stor del är vänsterhippies med en del karriäristiska liberaler, och det är också dessa karriärister som tar sig till toppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MP alltså, vilka jävla moderater!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har svårt att se MP komma överens med Moderaterna eller övriga borgerliga partier då dom är nästan lika vänster som V.


   
SvaraCitera