Aviseringar
Rensa alla

Miljöpartiet blir mer positiva till samarbete med moderaterna


Ämnesstartare

Sherre:

Har svårt att se MP komma överens med Moderaterna eller övriga borgerliga partier då dom är nästan lika vänster som V.

Skulle säga att dom till viss del står till höger om såväl V som SD, horor som säljer sig och sin själ till vem fan som helst som erbjuder att smälla upp ett par vindsnurror i Blekinge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska gå ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realpolitiken är alltid opportunistisk, intetsägande, och full av hyckleri från alla håll.
Fuck the w0rld.


   
SvaraCitera

förbjud miljöpartiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClMough:

Om vi tjänar på att rösta med M i någon fråga och S i en annan så gör vi så.

så ni säljer ut er till högstbjudande?

vad hände med tron på det ni står för då?
ogillar starkt när allt bara handlar om att ta mark.

prioritet 1 borde vara att bedriva en politik ni tror på, inte att göra det som är mest populärt

tron på sin politik före vilja att nå makten


   
SvaraCitera

Zapetta:

Ångrar starkt att jag gav min röst till dom


   
SvaraCitera

bra


   
SvaraCitera

internet:

förbjud miljöpartiet


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Vad tycker ni om detta?

Eftersom varken sossarna eller vänsterpartiet är nått att hänga i granen är MP pragmatiska och går dit makten finns. Bättre att sätta lite press på högern och samtidigt få igenom lite av sin egen politik än att att bara sitta och tjura i ett hörn.

Dessutom tycker jag M+Mp är en bra kombo, M kan räkna och sköta finanserna, och MP kan komma med visioner och miljötänk, något som M mer eller mindre totalt saknar. M kanske inte är allas favoritparti, men de är iaf inte totalt jävla inkompetenta, även om det går på minor ibland. Sossarna och vänsterpartiet har ju visat sig vara dåliga samarbetspartners om man vill bedriva sin politik, och MP har inte speciellt mycket gemensamt med V heller om man skall vara ärlig.


   
SvaraCitera