Aviseringar
Rensa alla

min bästa vän är Sverigedemokrat


Ämnesstartare

blir så arg. vill inte umgås med han mer . serriöst. får jag det? eller ska jag strunta i att han har helt fel åsikt.


   
Citera
Ämnesstartare

Om nån utav mina närmaste vänner hade gått och blivit sverigedemokrater helt plötsligt hade jag nog slutat umgås med denne. Så illa är det.

Jag snackar med en del sd:are på nätet, men tror inte jag skulle palla umgås med nån och försöka vara "vän" med nån med den människosynen IRL.


   
SvaraCitera

Om du inte kan vara vän med honom bara för att han har andra åsikter än du, så är du ingen äkta vän.


   
SvaraCitera

vadå, gillar du inte demokratiska svenskar eller?[shake]


   
SvaraCitera

Bara för att han röstar på ett parti du inte vill befatta dig med betyder inte det att det behöver gå ut över er vänskap. Och vems åsikt är den felaktiga, eller den rätta. I detta fall finns inget rätt eller fel. Han gör ju knappast ett lagbrott genom att rösta på SD.


   
SvaraCitera

Vilket sammanträffande. Mina ''bästa vänner'' är Sverigedemokrater. Och jag älskar't.

[love]


   
SvaraCitera

Hjulsider:

I detta fall finns inget rätt eller fel.

JO! [mad]


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

JO! [mad]

Enligt honom är troligen det rätt.


   
SvaraCitera

fastthink:

eller ska jag strunta i att han har helt fel åsikt.

Tycker du borde strunta i att han har en annan åsikt än vad du själv har. Jag tycker att man ska ha överseende med att alla inte har samma åsikter[crazy]


   
SvaraCitera

Det beror på vilken på relation jag och den har.


   
SvaraCitera

Hjulsider:

Enligt honom är troligen det rätt.

Ja, men han har ju fel


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja, men han har ju fel

För att han inte har samma åsikt som dig och fläskhink, betyder inte dte att han har fel. Hur vet du att ni två inte hart fel?'
Förresten är ingen av åsikterna fel. Man tycker olika saker och det behöver man inte bli osams för.


   
SvaraCitera

Hjulsider:

För att han inte har samma åsikt som dig och fläskhink, betyder inte dte att han har fel.

Nej, men att han är SD:are, det är fel.

Hjulsider:

Förresten är ingen av åsikterna fel.

Jo.

Hjulsider:

Man tycker olika saker och det behöver man inte bli osams för.

Nej, men han har fel.


   
SvaraCitera

gargamelott:

Jag tycker att man ska ha överseende med att alla inte har samma åsikter

Vad är det här, frukstunden på lågstadiet?!

Vissa människor tycker fel andra tycker rätt. Vi som tycker rätt bör berätta för dem som tycker fel att de har fel. Annars kanske de aldrig förstår att de tycker fel och lever hela sitt liv utan att någonsin tänka rätt. Det är ju inte snällt!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Vi som tycker rätt bör berätta för dem som tycker fel att de har fel.

Jo jag håller med. Men förhoppningsvis har man redan upplyst personen om att man tycker att den har fel åsikt, men att personen kanske ändå håller fast vid sin åsikt.


   
SvaraCitera