Aviseringar
Rensa alla

Min bästaväns pojkvän flörtar med mig?!


Ämnesstartare

Jag har ett enormt problem, som rubriken beskriver.. Min bästaväns pojkvän flörtar med mig. Det är inga diskreta moves han kör med, utan han går verkligen all in. Jag har flertalet gånger sagt till honom att jag INTE är intresserad av honom på det sättet och att han har en flickvän som han bör hålla sig till. Tidigare ikväll skrev han ett sms som löd;

"Har alltid känt något extra för dig, och jag behöver inte säga det till dig om du inte ville det, tråkigt är bara att du inte vill :/ och att du är så anti mig :/ jag vet att detta är en konstig situation, men jag kan inte hjälpa att du betyder för mig :/ förlåt... Kan inte hjälpa att jag tänker på dig så mycket som jag gör, kan inte hjälpa att jag tycker du är så vacker, jag kan inte hjälpa att jag vill kyssa dig, svårt för mig med, men du förstår inte hur mycket jag velat ha dig i min famn, men förlåt :/ <3 ska försöka att aldrig nämna det igen... Men dina kristallögon, ditt leende som värmer i kroppen är svårt att motstå, men vill du verkligen inte så försöker jag, vill iaf att du ska veta att jag bryr mig om dig och hjälper dig vad det än är! <3"

Nu kommer det verkliga problemet, jag vill så gärna berätta för min bästavän vad det är som händer, men på grund av tidigare erfarenheter är jag livrädd att hon ska lägga skulden på mig och hålla hennes kille bakom ryggen. Och håller jag det "hemligt" och det sedan kommer fram lär hon bli sur för att jag inte berättat något.
Detta är en extremt knivig situation, vad ska jag göra? Jag vill ha kvar min bästavän, men det verkar nästintill omöjligt på grund av situationen..


   
Citera
mens
 mens

Jag hade visat smset för min bästis. Jag hade velat veta om min pojkvän fann det lämpligt att ragga på min bästis (av alla människor) medan vi fortfarande var tillsammans. Fult av honom att försöka komma emellan två vänner på detta vis. 


   
SvaraCitera

mallennallen:
Jag har ett enormt problem, som rubriken beskriver.. Min bästaväns pojkvän flörtar med mig. Det är inga diskreta moves han kör med, utan han går verkligen all in. Jag har flertalet gånger sagt till honom att jag INTE är intresserad av honom på det sättet och att han har en flickvän som han bör hålla sig till. Tidigare ikväll skrev han ett sms som löd;

"Har alltid känt något extra för dig, och jag behöver inte säga det till dig om du inte ville det, tråkigt är bara att du inte vill :/ och att du är så anti mig :/ jag vet att detta är en konstig situation, men jag kan inte hjälpa att du betyder för mig :/ förlåt... Kan inte hjälpa att jag tänker på dig så mycket som jag gör, kan inte hjälpa att jag tycker du är så vacker, jag kan inte hjälpa att jag vill kyssa dig, svårt för mig med, men du förstår inte hur mycket jag velat ha dig i min famn, men förlåt :/ <3 ska försöka att aldrig nämna det igen... Men dina kristallögon, ditt leende som värmer i kroppen är svårt att motstå, men vill du verkligen inte så försöker jag, vill iaf att du ska veta att jag bryr mig om dig och hjälper dig vad det än är! <3"

Nu kommer det verkliga problemet, jag vill så gärna berätta för min bästavän vad det är som händer, men på grund av tidigare erfarenheter är jag livrädd att hon ska lägga skulden på mig och hålla hennes kille bakom ryggen. Och håller jag det "hemligt" och det sedan kommer fram lär hon bli sur för att jag inte berättat något.
Detta är en extremt knivig situation, vad ska jag göra? Jag vill ha kvar min bästavän, men det verkar nästintill omöjligt på grund av situationen..

Det rätta, enligt mig är att bara visa det han skriver OCH det du skriver. Om hon tar honom bakom ryggen så är det ju faktiskt inte ditt fel. Uppenbarligen finns det ju någon annan än din bästa vän den där killen fantiserar om och det är ju inte henne. Då tror jag att man hade vela veta det. Jag tycker du bör visa och ge en förklaring, kanske att du är rädd att hon ska stå på hans sida o.s.v. som du säger här.

Du fixar det!


   
SvaraCitera

Visa sms:et och var tydlig med att du inte gillar honom så borde hon förstå Tumme upp


   
SvaraCitera

vissa din bästa vän sms:et så förstår hon. Du måste vara ärlig för jag hade ALDRIG velat ha en kompis som vetat att jag varit med en kille som inte var trogen mot mig under en längre period. Att jag skulle ha slösat tid på en sån skulle jag hatat så bäretta och visa sms:et för henne. En äkta vän skulle varit ärlig mot sin bästa vän i denna situation.


   
SvaraCitera

Visa för din kompis och sen skiter ni båda i honom. Förresten om han känner något för dig så hade han dumpat sin brud.


   
SvaraCitera

Han vill både ha kvar kakan och äta upp den. Han har tjej som han vill ha men samtidigt vill han ha dig, låter lite douchbag. Man kan se de på olika sätt också, antingen att det är konstigt att han inte gjort slut med sin tjej om han nu vill ha dig eller att det kanske inte är så bra mellan dom och att han vill ha dig som någon reserv 


   
SvaraCitera

Tycker definitivt du ska visa. Hon kanske blir arg till en början men sen kommer det nog gå över. Tro på er vänskap!


   
SvaraCitera

orka, är hon arg på dig för att någon är förälskad i dig så är hon ju dum i huvudet. Det är ju respekt gentemot henne att visa det. Han horan till pojkvän ville ha en störe kaka ät upp han ist.


   
SvaraCitera

Jag hade ignorerat och inte berättat. Just på grund utav det du säger kan hända. Jag har haft kompisars flickvänner som berättat alla möjliga saker till mig och inte till deras egna pojkvänner. Om jag hade berättat alla sådana saker hade jag nog haft färre kompisar. Det är inte ditt fel i alla fall.


   
SvaraCitera
Cobrak

Är det en fin polare du har i fickan lackar hon inte för en sådan grej.


   
SvaraCitera
mynona

Rent etiskt sett så är det han som gör fel och du borde berätta för din vän för att hon ska kunna se att han inte är att lita på (nu när deras förhållande väl är monogamt?) och hon borde lägga skulden där den faktiskt ligger, alltså på honom och inte på dig, men man får ju räkna med att folk inte är resonliga i sådana här sammanhang. förstår din oro, för folk är ju tyvärr inte alltid sansade när det gäller deras partners: de vill tro på vad de trivs bäst med att tro på och vill inte alltid se saker på ett sätt som kan skada deras känslor, och det är ju bara naturligt. I ditt ställe hade jag troligen sagt ifrån på allvar till honom och sett till att han förstod (du har rätt att vara kylig/avvisande/arg här) och slutade, men jag hade nog inte talat med min vän tyvärr - om hon upptäcker saken senare så säg helt enkelt sanningen till henne: att du pga tidigare erfarenheter inte ville bli inblandad i det här. Så se till att säg ifrån hårt som fan till honom och håll dig sedan undan allt detta=( 


   
SvaraCitera
M4liin

Ge han en rak höger och berätta för din kompis.


   
SvaraCitera

Jag har hellre en vän som är arg på mig för att jag säger sanningen och försöker skydda henne än en som är arg för att jag dolde saker för henne och skyddade någon som skadade henne. Då har jag ialla fall gott samvete och min självrespekt. Men förstår att det är knepigt och jobbigt att riskera att förlora någon. Ha lite tro på henne och om hon sviker så kanske du borde hitta någon annan som inte väljer killar framför sina vänner


   
SvaraCitera