Aviseringar
Rensa alla

min bästis blir arg för att jag är sjuk


Ämnesstartare

Har panik, okej, jag och min bästa vän har känt varandra i 2 år. Vi går i samma klass i skolan osv. När jag är sjuk, blir hon sur och arg på mig. För att jag inte kommer till skolan.
Det har varit så i alla 2 år vi har känt varandra. Jag menar, jag är sjuk så jag gick inte till skolan även fast hon är arg. (btw jag är en person som blir sjuk ganska ofta).
Nu är jag sjuk igen, det är onsdag idag, jag var hemma idag och igår. Och nu fick jag smset av henne

"du måste komma imorgon, om inte är inte vi vänner längre."

jag har panik. Jag mår inte bra och behöver/vill stanna hemma men hon betyder mycket för mig och jag vill ha kvar henne som vän såklart. Vafan ska jag göra. Varför skrev hon så? Snälla hjälp.

ps, vi är 14 år gamla och går i åttan.


   
Citera
Ämnesetiketter

Hon verkar ha väldigt liten förståelse för ditt behov av att vara hemma när du är sjuk. Hon visar ingen hänsyn alls och verkar heller inte bry sig om hur att vara i skolan som sjuk påverkar dig. Hon verkar bara tänka på sig själv och att hon vill att du ska vara där. Det är ingen schysst kompis. Jag tror du bör fundera på om det är en sådan kompis du vill ha. Har du provat tala med henne om hur viktigt det är för dig att vara hemma? Om inte, skulle jag börja med att prova där. Om hon inte visar förståelse, tror jag det är bättre att släppa henne. Då verkar hon inte riktigt bry sig, vilket är ett stort nej vad gäller vänner, i min bok. 


   
SvaraCitera

med tanke på hur beroende av dig hon låter så lär er vänskap inte vara avbruten särskilt länge, ta hand om dig själv först och främst. 


   
SvaraCitera

Som sagt, det verkat ju som hon är "beroende" av att ha dig med sig så er vänskap lär inte påverkas länge...


   
SvaraCitera

adaq:
Som sagt, det verkat ju som hon är "beroende" av att ha dig med sig så er vänskap lär inte påverkas länge...

vad är poängen i att upprepa mitt inlägg?


   
SvaraCitera

vilken idiot


   
SvaraCitera

rhffgc:

vad är poängen i att upprepa mitt inlägg?

Jag ber om usräk om det på något sätt förstörde ditt liv.! Ville mer visa att jag höll med dig... Skrev ju faktiskt "som sagt" så jag var väl medveten om att du redan skrivit det.

Men ännu en gång, jag faller ner på knän och ber om förlåtelse och hoppas att du klarar av att fortsätta leva trots att jag gjort såhär mot dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Jag ber om usräk om det på något sätt förstörde ditt liv.! Ville mer visa att jag höll med dig... Skrev ju faktiskt "som sagt" så jag var väl medveten om att du redan skrivit det.

Men ännu en gång, jag faller ner på knän och ber om förlåtelse och hoppas att du klarar av att fortsätta leva trots att jag gjort såhär mot dig...

hahah, tror du behöver gå till kyrkan och be om guds förlåtelse också..


   
SvaraCitera

Agnesty:

hahah, tror du behöver gå till kyrkan och be om guds förlåtelse också..

Gud kommer aldrig förlåta mig för detta grova misstag Gråter


   
SvaraCitera

Att en vän blir arg för man är hemma är ingen vän, föstår om hon vill pusha dig för att klara skolan men att säga "du måste komma imorgon, om inte är inte vi vänner längre." är bara taskigt. Ingen riktig vän.


   
SvaraCitera

Att en vän blir arg för man är hemma är ingen vän, föstår om hon vill pusha dig för att klara skolan men att säga "du måste komma imorgon, om inte är inte vi vänner längre." är bara taskigt. Ingen riktig vän.


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Hon verkar ha väldigt liten förståelse för ditt behov av att vara hemma när du är sjuk. Hon visar ingen hänsyn alls och verkar heller inte bry sig om hur att vara i skolan som sjuk påverkar dig. Hon verkar bara tänka på sig själv och att hon vill att du ska vara där. Det är ingen schysst kompis. Jag tror du bör fundera på om det är en sådan kompis du vill ha. Har du provat tala med henne om hur viktigt det är för dig att vara hemma? Om inte, skulle jag börja med att prova där. Om hon inte visar förståelse, tror jag det är bättre att släppa henne. Då verkar hon inte riktigt bry sig, vilket är ett stort nej vad gäller vänner, i min bok. 

+1 Tumme upp

rhffgc:
med tanke på hur beroende av dig hon låter så lär er vänskap inte vara avbruten särskilt länge, ta hand om dig själv först och främst. 

+1 Tumme upp Btw, gillar din profilbild, den är typ: Seriöst?'' XD


   
SvaraCitera

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen är nu att jag har bestämt för att inte gå imorgon men nu ligger jag här och har så jävla mycket skuldkänslor, det gör påriktigt ont i magen för alla skuldkänslor jag har nu. För att det känns som jag "sviker" henne osv..
fan hatar mig själv när detta händer

men jag har aldrig upplevt detta tidigare. ett riktigt bråk lixom haha. Om jag sen kommer till skolan på måndag vad kommer att hända då? ska vi ignorera varandra eller va? för vi är verkligen ALLTID med varandra i skolan. Hela tiden. 

ååååååååååååååhh


   
SvaraCitera

Agnesty:
grejen är nu att jag har bestämt för att inte gå imorgon men nu ligger jag här och har så jävla mycket skuldkänslor, det gör påriktigt ont i magen för alla skuldkänslor jag har nu. För att det känns som jag "sviker" henne osv..
fan hatar mig själv när detta händer

men jag har aldrig upplevt detta tidigare. ett riktigt bråk lixom haha. Om jag sen kommer till skolan på måndag vad kommer att hända då? ska vi ignorera varandra eller va? för vi är verkligen ALLTID med varandra i skolan. Hela tiden. 

ååååååååååååååhh

skriv till henne att du måste vara hemma när du är sjuk, för att du ska kunna bli frisk. säg att hon, som ska föreställa din bästa vän, måste kunna ta att du behöver vila hemma när du mår dåligt. hon kan faktiskt inte komma med ultimatum sådär. dålig vän. du har inte gjort något fel, så ha inte skudkänslor.


   
SvaraCitera