Aviseringar
Rensa alla

Min bardomskompis har blivit helt off


Ämnesstartare

Hejsan, hela min uppväxt har jag haft en jätte shysst kompis, han var väldigt social, smart, livlig. Detta var alltså fram tills gymnasiet!

Gymnasiet: Vi båda valde olika linjer, så våran kontakt försvann nästan helt under dessa 3 år, vi hade några små konversationer.

Iallafall till problemet, jag har under den senaste månaden försökt få igång våran konversations förmåga igen, även pratat med några människor i hans gymnasie klass. Min sociala, smarta, livliga barndomskompis finns inte mer, han har blivit helt knasig!
Spenderar nästan hela sin dag framför datorn, tappat sin tal förmåga HELT! när han väl pratar så är det några korta tysta ord, som man inte förstår:S Han gör alltså ingenting, förmodligen deprimerad

Jag är rädd att detta kan sluta illa, så vad ska jag som vän göra för att hjälpa honom tillbaka till ett meningsfullt liv? social förmågan finns, men han måste få hjälp att hitta den igen.

Finns det någon sorts social rehabiliterings kurs för honom?


   
Citera

Haha ofta du har gått ut gymnasiet? [bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

kan nog vara så att han är deprimerad. du kan nog inte göra särskilt mycket, för vill inte han göra något åt det själv spelar det ingen roll hur mycket du eller andra vill.


   
SvaraCitera

Ostkroken87:

han har blivit helt knasig!
Spenderar nästan hela sin dag framför datorn,

[love]


   
SvaraCitera

Du kan ju dra med honom på någon social aktivitet. Eller så accepterar du att hans definition av ett meningsfullt liv inte är riktigt samma som din.


   
SvaraCitera
Zsasz

Ostkroken87:

Spenderar nästan hela sin dag framför datorn

Ostkroken87:

Han gör alltså ingenting

Ostkroken87:

hjälpa honom tillbaka till ett meningsfullt liv

Varför måste det vara en dålig sak att han spenderar nästan hela sin dag framför datorn?, Och hur vet du att han inte gör någonting meningsfullt på sin dator?, Man kan gör mycket meningsfullt framför en dator du vet..

Känner personer som har uträttat mer under en månad framför datorn än de flesta gjort i sitt liv..

Ostkroken87:

förmodligen deprimerad

Hur kom du fram till den diagnosen?, Bara för att han sitter framför datorn och har blivit tystare betyder det inte att han är deprimerad, jag säger inte att han inte kan vara det, men det låter som lite för lite information för att dra en sådan slutsats..

Ostkroken87:

Finns det någon sorts social rehabiliterings kurs för honom?

.. Vänta lite nu, Ok, så han är inte som han brukade vara, men bara för det så är det något fel på han?, Jag känner INGEN som är likadan nu som dem var på högstadiet.. Personer ändras helt enkelt..


   
SvaraCitera

Du bör nog gå gymnasiet igen. [love]


   
SvaraCitera

Det blir hilarious när man läser särskrivningarna som särskrivningar :l

OnT:
Han kanske inte är intresserad av att umgås med dig och är tyst och kort på grund av det?
Eller så tänker han en massa och fixar inte att prata mycket samtidigt :s
Eller, om han nu är deprimerad, kanske han behöver hjälp av folk som står honom lite närmre och som kanske har insyn i vad problemet är.
Eller så kan du typ fråga honom vad som är problemet.
Eller så kan du joina honom när han spelar vad det nu är han spelar. Han kanske är sjukt social online istället 😮


   
SvaraCitera

Vissa kanske gillar att spela spel ?[confused]


   
SvaraCitera

Ostkroken87:

social rehabiliterings kurs

S3ON:

[love]


   
SvaraCitera

Berätta för hans föräldrar...


   
SvaraCitera

I feel ya.
Har själv en kompis sen vi var 4 🙂
Han är tvär schysst, social och allt ^_^
Hade han blivit osocial, inte velat gå ut och så vidare hade jag nog flippat
-,-"

Få ut honom, visa hur kul det är utanför datan, prata me honom, prata till honom.
Jag skulle nog försökt med allt! =D

Det finns hopplösa situationer.
Inte hopplösa fall 😀


   
SvaraCitera

Folk förändras.
Min barndomskompis blev kriminell.


   
SvaraCitera

Min barndomskompis blev mamma och städare.


   
SvaraCitera

Mina barndomskompisar försvann


   
SvaraCitera