Aviseringar
Rensa alla

Min bror är pedofil...


Usch vad jobbigt. Känner med dig då jag har erfarenhet av liknande stycke nr 2 i ditt första inlägg. Men din situation kretsar ju kring värre saker än enbart alkoholmissbruk.

Tycker spontant att du ska göra vad som är rätt, dvs försöka varna mamman. Bättre att vara säker och försöka hjälpa än göra det som är "lätt" och se på IFALL något dumt skulle hända.

Har inga andra råd att ge för tillfället men hoppas också att allt löser sig för dig [love]


   
SvaraCitera

ickus:

Hon vet inte om att han är pedofil.

Att han är alkoholist är väl tillräckligt för att inte bli ihop med honom. Eller hur dum i huvudet är man när man har två barn och utsätter dom för det.

ickus:

Jag vill inte förstöra min brors framtid då detta absolut inte får komma ut. Han kan förlora jobbet. Han har redan förlorat sin lägenhet.

Men du vill förstöra två små barns framtid?


   
SvaraCitera

kebu12:

Hon vet väl förfan att han är alkoholist?

Du behöver inte svära åt mig.
Jag trodde du menade att hon visste om att han var pedofil.


   
SvaraCitera

malber:

Du behöver inte svära åt mig.
Jag trodde du menade att hon visste om att han var pedofil.

Tycker det är tillräckligt illa att bli ihop med en alkoholist när man har barn[smile]


   
SvaraCitera

malber:

Bara för att han är pedofil betyder det inte att han tänker utsätta barnen.

Hur naiv får man vara? Pedofili är ett starkt begär, annars hade han låtit bli redan innan första gången.


   
SvaraCitera

Vill avlägsna en del av naiviteten här. Läs och begrunda.

http://www.​yellodyno.com/pdf/Child_Molestation_Prevention_Study.pdf
"Pedophilia is the most significant cause of child molestation"
"Molesters who maintain sex fantasies of children (41%) have more than three times the number of child victims as molesters who do not fantasize about having sexual interactions with children."
"Teenagers and adults who do develop pedophilia molest 88% of the child victims and they commit 95% of the sexual acts against children"

http://yellodyno​.com/Statistics/statistics_child_molester.html
"Pedophiles have a strong, almost irresistible, desire to have sex with children. The average pedophile molests 260 victims during their lifetime."
"Like rape, child molestation is one of the most underreported crimes: only 1-10% are ever disclosed."
"The behavior is highly repetitive, to the point of compulsion, rather than resulting from a lack of judgment."

http://​neuroanthropology.net/2010/05/10/inside-the-mind-of-a-pedophile/
" The American Psychiatric Association’s Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV) defines pedophilia as recurrent sexually arousing fantasies, impulsive desires, or behaviors involving sexual acts with a child and that occur over a period of at least six months. In most cases, the pedophile is at least sixteen years of age and at least five years older than the child. Those who suffer from pedophilia have a compulsion to abuse young children."

" Pedophiles, however, will go to great lengths to continue their compulsive behavior. They will volunteer in church youth groups, coach youth athletic teams, and find other ways to associate with potential victims. Many times, they place themselves in positions where they can easily meet children."


   
SvaraCitera

ickus:

Hur ska jag göra för att hjälpa?

Du kanske kan hota honom med att avslöja detta för hans flickvän om han inte fortsätter med terapin. Det här är endast bra om du är säker på att han inte skulle skada dig, annars är det för riskfyllt.

Om du bara låter det vara och sen händer det något där han skadar flickorna, då kommer ditt samvete äta upp dig. Det är inte värt det, isf är det bättre att göra det rätta.


   
SvaraCitera

Jag tycker att trådskaparen borde sätta sig ner med sin familj och prata om hur de ska prata med brodern och nya familjens mamma.


   
SvaraCitera

Du borde se till att mamman får veta att han är pedofil, och prioritera barnen framför din bror.

xyz123:

Vill avlägsna en del av naiviteten här. Läs och begrunda.

Tror inte man ska ta det där på så stort allvar. Klart att antipedofil-sidor skriver att varje pedofil våldtar 20 barn om dagen, men det låter liksom inte sannolikt.


   
SvaraCitera

Fabregas:

Tror inte man ska ta det där på så stort allvar. Klart att antipedofil-sidor skriver att varje pedofil våldtar 20 barn om dagen.

De baserar det på statistik, inte på inbillningar. Om du verkligen har läst vad det står i länkarna så ser du att statistiken kommer från bl a statligt håll. De har många olika källor till sin statistik. Jag har två olika källor och den andra är inte en antipedofilsida. De säger samma sak. Vilken är din källa?


   
SvaraCitera

xyz123:

Vilken är din källa?

Vanlig rimlighet. [crazy]


   
SvaraCitera

Fabregas:

Vanlig rimlighet.

Jag föredrar statistik isf.

xyz123:

Om du verkligen har läst vad det står i länkarna så ser du att statistiken kommer från bl a statligt håll. De har många olika källor till sin statistik.

Det är inget de själva hittat på.


   
SvaraCitera

Du måste se till att mamman får reda på hans dom så att hon kan avsluta förhållandet. Frestelsen finns där och är hon det minsta vettig så förstår hon nog att det inte går att utsätta sina ungar för honom.


   
SvaraCitera

kebu12:

Hon vet väl förfan att han är alkoholist?

Jag var 23 innan det gick upp för mig att min pappa varit alkoholist hela mitt liv. klart att mamma har vetat det (liksom hela min släkt förutom jag) men det är inte så jävla svart eller vitt.


   
SvaraCitera

ickus:

Även om risken inte är så stor s

du vet ingenting om hur stor risken är i hans fall. finns frestelsen där 24/7 så är det nog väldigt svårt att inte bete sig avvikande mot barnen.

ickus:

Jag vill inte förstöra min brors framtid d

[tard][tard]


   
SvaraCitera