Aviseringar
Rensa alla

Min cover på Veronica Maggios fina låt "Snälla bli min"


Ämnesstartare

Detta är min första cover som jag lägger ut och jag skulle gärna vilja ha feedback, vad kan jag förbättra etc?

Snälla bli min - Cover

Skulle vara jättetacksam för svar! [smile]


   
Citera

din sång+komp känns väldigt stelt och stolpigt


   
SvaraCitera

alltså: mer flyt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack!
Jag försökte fånga känslan i låten, och det tolkar jag som lite osäkert och förvirrat och försökte forma rösten därefter.
Men jag ska tänka på det.[smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

din sång+komp känns väldigt stelt och stolpigt


   
SvaraCitera

åh, jag vill också kunna spela nånting. då hade jag också lagt uppe en cover på nån av hennes låtar. känns ju lite lågstadiet att spela en kareoke skiva till det man sjunger. och så seriöst att jag skulle be nån annan spela är det inte 🙂 haha


   
SvaraCitera

Orkar-inte-lyssna.

Men fortsätt spela du[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Orkar-inte-lyssna.

Men fortsätt spela du[smile]

Ja självklart, jag kommer att fortsätta att spela och sjunga även om jag får enbart negativ feedback.
Jag spelar för att det är kul och era och andras kommentarer hjälper mig att utvecklas! [smile]


   
SvaraCitera

Tyckte du hade fin röst 🙂


   
SvaraCitera

coolgirl15:

Jag spelar för att det är kul och era och andras kommentarer hjälper mig att utvecklas!

Nej, det ger självförtroende. Och det är det viktigaste[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Nej, det ger självförtroende. Och det är det viktigaste[smile]

Det beror ju på om det är posetivt eller negativt [bigsmile]


   
SvaraCitera

coolgirl15:

Det beror ju på om det är posetivt eller negativt

Jo, det är sant[blush]


   
SvaraCitera

Om du istället för att dra efter andan som en OS-löpare, bara slappnar av med strupen när du behöver luft kommer kroppen av sig själv dra in den luft du behöver, mycket effektivt för att undvika överdrivna andningar i mikrofonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Om du istället för att dra efter andan som en os-löpare bara slappnar av med strupen när du behöver luft kommer kroppen av sig själv dra in den luft du behöver, mycket effektivt för att undvika överdrivna andningar i mikrofonen.

Bra tips, jag ska tänka på det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det något som var okej eller förstörde andningen/stelheten hela låten? [crazy]


   
SvaraCitera