Aviseringar
Rensa alla

Min dator är cp hjälp !!!


Måste du använda ordet cp som något dåligt o fel och tilö helt fel sak?


   
SvaraCitera

Ajdan01:
Hej min dator börjar bli helt cp, det var bara för någon dag sen då internet inte funkade så jag startade om daton och då vart skärmen helt svart. Jag kunde skriva in lösenordet sen var den svart. Så jag startade om den ca 4-5 gånger sen funkade den. Sen igår så hände samma sak och bär jag startade om den så gick det inte alls så jag provade nu på morgon och då funkade den. Men nu för en stund sen kollade jag på film och då bara stängdes den av nu är skärmen svart igen. Vad är detta? 

Hold on det hände med min laptop nör jag installerade om windows så gick det fint sen pajade den det tog 20h att starta den bokstavligt. Då bytte jag ut hårdisken då funkade den fint


   
SvaraCitera

robinkpro:

Hold on det hände med min laptop nör jag installerade om windows så gick det fint sen pajade den det tog 20h att starta den bokstavligt. Då bytte jag ut hårdisken då funkade den fint

när


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Måste du använda ordet cp som något dåligt o fel och tilö helt fel sak?

Jag fattar vad du menar men jag har bara en sån panik. Min syrra har ADHD så jag gillar inte häller folk som säger cp till människor och sånt. 


   
SvaraCitera

S3ON:
laptops är för övrigt inte byggda att hålla i en evighet.. 

Haha men jag hade en laptoo från 2003 den funkar bra heh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robinkpro:

Hold on det hände med min laptop nör jag installerade om windows så gick det fint sen pajade den det tog 20h att starta den bokstavligt. Då bytte jag ut hårdisken då funkade den fint

Okej hur mycket kostar det att byta ut den? 


   
SvaraCitera

robinkpro:

Haha men jag hade en laptoo från 2003 den funkar bra heh

Ja, men att din funkar säger ingenting om hur resten funkar


   
SvaraCitera

Ajdan01: Det är helt ny

då har du garanti.


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Okej hur mycket kostar det att byta ut den? 

SSD 250 gb 600


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, men att din funkar säger ingenting om hur resten funkar

Sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

då har du garanti.

Nej pappa tog inge garanti. 


   
SvaraCitera

Testa att köra recovery mode (rensa allt), kanske något systemfel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alex från Sthlm:
Testa att köra recovery mode (rensa allt), kanske något systemfel.

Ahh jag får väl prata med min bror han är ju expert på datoren men han har ju flyttat så träffar han typ aldrig. 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Okej hur mycket kostar det att byta ut den? 

1tb för 1100kr men det är en hdd annars kostar ssd 250 gb 600kr (ssd är snabbare) jag köpte båda installerade windows på ssd och program på hdd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robinkpro:

1tb för 1100kr men det är en hdd annars kostar ssd 250 gb 600kr (ssd är snabbare) jag köpte båda installerade windows på ssd och program på hdd

Okej 


   
SvaraCitera