Aviseringar
Rensa alla

Min dator surrar JÄÅTTEHÖGT


Ämnesstartare

Pga att jag överbelastat datorn med en massa skit plus att jag stängt av den på knappen hela tidne den surrar verkligen JÄTTEHÖGT och irriterande

Min fråga är
Kan den
EXPLODERA
????


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Och hur åtgärdar jag detta?


   
SvaraCitera
Åtta

Jag föreslår att du med yttersta (!!) försiktighet dammsuger din dator och dess eventuella fläktar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag föreslår att du med yttersta (!!) försiktighet dammsuger din dator och dess eventuella fläktar.

Vad händer om jag är oförsiktig??
Och varför är detta pga damm? Det är väl pga att jag pressar datorn för hårt för att klara av saker och lägger in en massa TV-serier så den blir fullpackad och stänger av via knappen?


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

Vad händer om jag är oförsiktig??

Du förstör saker. Antingen genom statisk elektricitet eller genom att du fysiskt petar sönder saker (aningen mer otroligt dock).

Angelize:

Och varför är detta pga damm?

Därför att damm gör sånt. Antar att det beror på att dina fläktar blir igendammade och inte kyler lika bra, vilket gör att de måste köras längre och hårdare.

Angelize:

Det är väl pga att jag pressar datorn för hårt för att klara av saker och lägger in en massa TV-serier så den blir fullpackad och stänger av via knappen?

Knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Därför att damm gör sånt. Antar att det beror på att dina fläktar blir igendammade och inte kyler lika bra, vilket gör att de måste köras längre och hårdare.

Ok, då dammsuger jag då MEN måste datorn vara avstäbngd då? Och måste man öppna datorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Och måste man öppna datorn?

Det underlättar. [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

då dammsuger jag då MEN måste datorn vara avstäbngd då? Och måste man öppna datorn?

Ja. Datorn måste vara avstängd. Se även till att stänga av strömmen till nätaggregatet (eller dra bara ur elkabeln). Och ja, du måste öppna chassit. Annars kommer du ju inte åt datorn. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det underlättar. [cute]

Men orka. [zzz]
Då måste man ju skruvmejsla, dammsuger lite ytligt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, ber någon annan göra detta istället för jag kommer bara xplodra av ilska och tålamodighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min dator surrar också skithögt, som ett tröskverk, tror jag nördat farmville för mkt


   
SvaraCitera

Min surrade också ''JätteHögt'' förrut. Men min pappa om installerade den helt. Och sen dess surrar den inte så högt. Det är för att jag har slutat ladda ner en massa skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera