Aviseringar
Rensa alla

MIN DATORLADDARE HAR FEBER


Ämnesstartare

Min datorladdare sprakar och blir jättevarm. Hade en likadan förut som började brinna efter att ha gett ifrån sig ett tickande ljud under en tid. Är rädd att samma sak ska hända igen. Vad gör jag för fel?[cry]


   
Citera

Lägg lite is runt [blush]


   
SvaraCitera

lägg den i badkaret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta den mår inte bra[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naaw stackarN.
Bädda in den i en filt och de den mycket vätska [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd den inte så mycket?


   
SvaraCitera
Mario

Är den nyare än tre år kan du gå till försäljaren och säga att den är trasig. Kräv att de lagar den eller att du får en ny. Det är ett vanligt garantiärende.

Använd den inte. Det kan vara livsfarligt då du kan få en elektrisk stöt eller sätta eld på huset. Koppla ur den ur eluttaget omedelbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mario:

Är den nyare än tre år kan du gå till försäljaren och säga att den är trasig. Kräv att de lagar den eller att du får en ny. Det är ett vanligt garantiärende.

Är det en tillräcklig anledning för att lämna tillbaks?

Mario:

Använd den inte. Det kan vara livsfarligt då du kan få en elektrisk stöt eller sätta eld på huset. Koppla ur den ur eluttaget omedelbart.

Behöver använda datorn, är det okej om jag håller koll på laddaren eller?

Tack[cute]


   
SvaraCitera
Mario

amsi:

Är det en tillräcklig anledning för att lämna tillbaks?

Du säger att den sprakar. Det ska den inte göra! Varm kan den bli, men inte hur varm som helst. Kan du hålla den i handen när den är som varmast?

amsi:

Behöver använda datorn, är det okej om jag håller koll på laddaren eller?

Som sagt, om den sprakar kan det vara ett livsfarligt elfel. Inte bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mario:

Du säger att den sprakar. Det ska den inte göra! Varm kan den bli, men inte hur varm som helst. Kan du hålla den i handen när den är som varmast?

Nej. Den blir endast varm när jag kopplar den till datorn, om bara laddaren sitter i vägguttaget(jag vet att den inte ska göra det, ville bara se om det var någon skillnad) blir den inte varm.


   
SvaraCitera