Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän


Ämnesstartare

mediakatt:

r upptagen? Om man håller på att försöka anpassa sig till en ny bostadsort samtidigt som man försöker skaffa nya vänner och komma in i en ny utbildning så är man det. Det är inte samma sak som att hon börjat ta dig för givet eller att er relation håller på att rinna ut i sanden.

Tack för detta svaret! Jag hoppas verkligen att det förhåller sig på detta viset! Men jag är sjukt osäker..

mediakatt:

Det är för övrigt inte alls respektlöst att inte svara på sms så fort man får dem.

Kanske inte om man smsar med nån random bekant.. Men jag har fan känslor och jag går och väntar på att få ett svar.. jag kan fatta om det ä en lektion och det tar 2timmar, men typ 4 och sen får svar via datorn? hur jobbigt är det att svara??

mediakatt:

Du får väl prata med henne om hur du upplever det och att du vill träffa henne och ha kontakt oftare.

Ja jag skall göra detta [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Om hon flyttade dit för att plugga antar jag att det var runt en månad sedan. I såfall är det väl klart som fan att hon är upptagen?

Kan hålla med till viss del, men att inte ens kunna ringa sin pojkvän tycker jag är konstigt och det verkar inte som att det bara handlar om att man är upptagen.


   
SvaraCitera

Pulsation:

Tack för detta svaret! Jag hoppas verkligen att det förhåller sig på detta viset! Men jag är sjukt osäker..

Tja, du kan ju fråga henne. Förmodligen funkar det bättre att prata med henne om det när ni är tillsammans och inte över telefon, men ja. Fråga om hon har planer för nästa eller nästnästa helg och föreslå att ni ses om hon inte har det.

Pulsation:

Kanske inte om man smsar med nån random bekant.. Men jag har fan känslor och jag går och väntar på att få ett svar.. jag kan fatta om det ä en lektion och det tar 2timmar, men typ 4 och sen får svar via datorn? hur jobbigt är det att svara??

Hon resonerar väl rimligen inte likadant runt sms som du gör.


   
SvaraCitera

Bara för det tar 5 min för dej att knulla så behöver det inte gå så snabbt för alla andra. Hon kommer säkert höra av sej mer när hon fått klamydia och inte kan ligga, ha tålamod bara[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hon resonerar väl rimligen inte likadant runt sms som du gör.

nej bevisligen inte

mediakatt:

Tja, du kan ju fråga henne. Förmodligen funkar det bättre att prata med henne om det när ni är tillsammans och inte över telefon, men ja. Fråga om hon har planer för nästa eller nästnästa helg och föreslå att ni ses om hon inte har det.

ja, jag får göra detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Bara för det tar 5 min för dej att knulla så behöver det inte gå så snabbt för alla andra. Hon kommer säkert höra av sej mer när hon fått klamydia och inte kan ligga, ha tålamod bara

mm kul med lite uppmuntring iaf.. not


   
SvaraCitera

Pulsation:

mm kul med lite uppmuntring iaf.. not

mm, vet hur det är, ibland mår man så dåligt, så man vill inte höra bra saker utan lyssnar hellre på dåliga saker[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

mm, vet hur det är, ibland mår man så dåligt, så man vill inte höra bra saker utan lyssnar hellre på dåliga saker

vad snackar du om?


   
SvaraCitera

Pulsation:

vad snackar du om?

försöker öppna mej här och visa lite känslor bara[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

försöker öppna mej här och visa lite känslor bara

[cry]


   
SvaraCitera

Berätta EXAKT det där för henne. Människor är inte tankeläsare, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Berätta EXAKT det där för henne. Människor är inte tankeläsare, tyvärr.

Jag har tänkt och jag skall prata med henne om detta, men jag vet inte om jag skall ta det på telefon eller när vi ses (när nu det blir [cry] ) eller hur jag skall göra..


   
SvaraCitera

Pulsation:

Jag har tänkt och jag skall prata med henne om detta, men jag vet inte om jag skall ta det på telefon eller när vi ses (när nu det blir [cry] ) eller hur jag skall göra..

Ta upp det så fort som möjligt. Inte över sms, eller någon annan skrift dock. Ring henne och red ut allt. För er bådas skull.


   
SvaraCitera

Pulsation:

Sedan hon började plugga har jag fått hälsa på henne EN gång!

Hon har antagligen sjukt fullt upp med nya vänner, ny bostad och nya rutiner. Är det så borde du låta henne andas, för då är hon antagligen ganska stressad.
Nu har du inte nämnt något om hur hon var tidigare, men det kan också vara så att hon är en sådan där som inte vågar ringa för att bara prata fastän hon vill, och som inte vill vara ett plåster i arslet.
Sedan finns ju möjligheten att hon inte har samma kontaktbehov som dig.
Eller så är hon helt enkelt inte så intresserad, men det tycker jag i så fall att hon kan säga till dig själv.

Pulsation:

Kan tillägga att hon inte svarar på mina sms speciellt bra heller.. Det stööör mig, det är sjukt respektlöst

Jag trodde det var välkänt att sms svarar man på när man har tid för det, inte när man får dem. Inte alla tar med sig mobilen in på dasset, och dessutom kostar sms pengar, vilket det är ont om för studenter.

Mitt lilla tips är i alla fall att, om du har råd med det, skicka ett godnatt-sms varje kväll. Det är en gullig vana som visar att "hej, jag tänker på dig" och det kostar inte mycket och det kanske får henne att tänka lite också.


   
SvaraCitera

Hon kanske har en viktigt tenta att koncentrera sig på [no-no] Visa lite hänsyn va [no-no][no-no]


   
SvaraCitera