Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän är gravid.. vad ska jag göra ???


Ämnesstartare

Jag e 16 år och hon är 15.
Hon blev gravid och vill behålla barnet, men jag vill inte ha nåt barn!!!

Vad ska jag göra ? Kan jag ta bort vårdnaden ? Vad är konsekvenserna? HJÄÄLP


   
Citera
Ämnesstartare

Seriöst.. kan jag ta bort vårdnaden eller nåt ? vill inte ha barn..


   
SvaraCitera

nustylerz:

kan jag ta bort vårdnaden eller nåt ?

ah du går in på settings och kryssar ur den dära rutan där det står "vårdnad"


   
SvaraCitera
lhollo

du måste inse att du inte kan ta bort vårdnaden helt. en dag kommer barnet vilja träffa sin far om du överger henne. eller så tar du helt enkelt och blir vuxen och tar ditt ansvar över dina handlingar. du kommer nog ändå få betala underhåll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

._.


   
SvaraCitera

Ditt liv är förstört.

Gratz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg vad du tänker och tycker, accepterar hon inte det så är det hennes val och du kan tyvärr inte påverka beslutet. Du skulle tänkt lite innan på vad som kan hända. Du visste nog självklart att hon kunde bli gravid eftersom ni antagligen inte skyddade er. Nu är det som det är. Barnet behöver sin pappa. Prata med nån på vårdcentral där du får stöd. Att få barn är inte det värsta som kan hända. Förstår att ni är unga men vill du inte ha med ditt barn att göra (som jag tycker är fruktansvärt för du kunde tänkt på det innan det hände) så kan du ge hela vårdnaden till henne men du kan inte säga upp dig som pappa för det kommer du alltid att vara. Men som sagt prata med nån på din vårdcentral båda två och prata om detta med dom innan hon bestämmer sig för att behålla det. lycka till god jul


   
SvaraCitera

Prata med henne hur du känner in för det som händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har pratat med henne, hon säger att hon inte bryr sig och kommer hoppa av gymnasiet för att ta hand om barnet.. Hon sa att hon skulle göra abort om hon blev gravid men nu vill hon inte det tydligen...


   
SvaraCitera

Dra in hennes föräldrar i frågan.


   
SvaraCitera

Du har valt att knulla med en tjej, förutsätter att du var väl medveten om riskerna med ditt handlande. Vill hon inte gör abort har du inget annat alternativ än att bli far, och då ska du fan göra det bra också.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag får väl ringa hennes mamma och prata med henne då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu blev jag singel ._.


   
SvaraCitera

förhoppningsvis pratar väl hennes föräldrar vett i henne. om inte, så är du körd.


   
SvaraCitera

Lägg ner tramset även om ni skulle vara seriösa med det...


   
SvaraCitera