Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän gjorde slut hur ska jag ge igen på subban?


Ämnesstartare

Hon gjorde slut med mig för några dagar sedan och hon började träffa nya killar bara två dar efter hon gjorde slut. Blir så jävla förbannad på slampan finnst det något sätt jag kan hämnas?


   
Citera

Fortsätt leva, glöm henne.Tumme upp


   
SvaraCitera

success is the best revenge


   
SvaraCitera

rik vit tjej:
success is the best revenge

So trueTumme upp


   
SvaraCitera
reben

vadå hämnas
gjorde hon de för att va taskig mot dig lr


   
SvaraCitera
reben

e väl bra hon gjorde slut om hon vill hänga me andra killar ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
vadå hämnas
gjorde hon de för att va taskig mot dig lr

1. Hon gjorde slut med mig utan anledning.
2. Hon gjorde det över skype
3. Hon är en slampa


   
SvaraCitera

=/               


   
SvaraCitera
time
 time

Kallade du henne slampa och subba även när ni var tillsammans?


   
SvaraCitera

Gå vidare och visa att du är en bättre människa än henne!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Kallade du henne slampa och subba även när ni var tillsammans?

Bara två gånger när vi grälade


   
SvaraCitera
time
 time

Melkier_:

Bara två gånger när vi grälade

Då är det väl inte så konstigt...

Jag vet inget om dig och din flickvän men jag tycker att det är sunt att bedöma människor efter hur de beter sig i sina sämsta stunder. Det finns folk som kan gräla utan att kalla motparten för nedsättande saker, man kan vara arg utan att vara respektlös. 

Jag förstår att du är ledsen över att det tagit slut men hon gick åtminstone inte bakom ryggen på dig och var otrogen (om ni hade ett avtalat monogamt förhållande, men eftersom det här är din reaktion på att hon träffar någon annan gissar jag det). Hon har rätt till sin egen kropp och sexualitet. Visst kan man anse att det är lite doucheigt att börja dejta direkt efter att man gjort slut men hon är inte en slampa för det. Undvik sexistiska uttalanden.


   
SvaraCitera
reben

Melkier_:

1. Hon gjorde slut med mig utan anledning.
2. Hon gjorde det över skype
3. Hon är en slampa

hon verkar ju isf inte va någon värd att lägga energi på


   
SvaraCitera

Melkier_: 3. Hon är en slampa

DU bör passa dig och sluta upp med att upprätthålla en vidriga kvinnosyn och förtryckande strukturer. det finns ingen som helst anledning för dig att anspela på (hennes/kvinnors) sexualitet i förolämpande och nedvärderande ton. got that?

du är arg, men behåll din värdighet.

Melkier_: finnst det något sätt jag kan hämnas?

och ja, du är förbannad, sårad, arg, känner dig utnyttjad etc. hon var säkert riktigt dum och osmidig också, både i sättet hon gjorde slut och hur hon hanterar det efteråt. med alldeles för lite bakgrundsinformation om er situation så kan jag flika in att personer hanterar uppbrott på olika sätt, en del vill döva det genom att träffa rebounds direkt och det suger för den som blivit lämnad.

men att hämnas är inte rätt väg. du kanske lyckas hämnas nu, får som du vill och känner att du segrat. men i framtiden kommer du inte kunna hantera att bli orättvist behandlad/trampad på genom att hämnas. det är då du behöver lära dig handskas med dina känslor INOM dig istället för att agera utåt mot andra för att det känns bra för stunden.

så börja lära dig hantera dem redan nu. hoppas du kan få den hjälpen från kompisar/någon professionell/här på forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag vet inget om dig och din flickvän men jag tycker att det är sunt att bedöma människor efter hur de beter sig i sina sämsta stunder. Det finns folk som kan gräla utan att kalla motparten för nedsättande saker, man kan vara arg utan att vara respektlös.

Hon sa inte så schysta saker till mig heller när vi grälade.

time: Jag förstår att du är ledsen över att det tagit slut men hon gick åtminstone inte bakom ryggen på dig och var otrogen (om ni hade ett avtalat monogamt förhållande, men eftersom det här är din reaktion på att hon träffar någon annan gissar jag det).

Hon kollade in på en del killar när vi var tillsammans Jag ingnorerade det till en början men det blev gräl efter ett tag. Skulle fan inte förväna mig om det kommer fram i efterhand att hon gick bakom ryggen.

time: Visst kan man anse att det är lite doucheigt att börja dejta direkt efter att man gjort slut men hon är inte en slampa för det.

Jo det ingår i definitionen.

time: Undvik sexistiska uttalanden.

Vadå?


   
SvaraCitera