Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän har problem!


Ämnesstartare

Hjälp mig, vad ska jag göra??

Min flickvän har alltid haft problem med att äta. Vi bor 5 mil ifrån varann och träffas bara på helgerna. Helgerna är alldeles problemfri och det är problemet.

På helgerna äter hon helt perfekt och godis och chips är inga problem, även om hon ofta går och säger att hon är tjock (fast hon absolut inte är det) och att det går så bra på helgerna gör att jag nog inte inser allvaret. För i veckorna har hon problem med mat och struntar i flera måltider och ibland när hon äter så spyr hon upp maten efteråt. Sen blir det helg igen och då är problemen borta och då tänker jag "men va bra nu är hon på bättringsvägen, va skönt" sen blir det vardag igen och allt är dåligt igen...

Fick sms från henne idag att hon inte ätit ordentlgt sen hon åkte från mig i fredags och att hon gått ned nästan 3 kilo, herregud det är ju bara tisdag....

Jag har länge tänkt att berätta för hennes föräldrar om problemen för dom vet inte om det och dom skulle ju kunna hjälpa henne dygnet runt som jag inte kan....Berättar jag så kommer hon göra slut säger hon och det är ju knappast vad jag vill men jag är ju tvungen att berätta eller hur? Hennes hälsa har alltid gått först för mig....Jag måste hjälpa henne, vad ska jag göra??


   
Citera

ägd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palla att hon säger det till dig.
Jävla fejk-äsbarn.
Attentionwhore.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att hon skulle göra slut med dig är nog bara något hon säger för att verkligen vara säker på att du inte berättar nåt, om du förstår vad jag menar. Alltså tror jag du kan berätta utan att riskera ert förhållande, om hon verkligen älskar dig. Och personligen tycker jag att du ska berätta för hennes föräldrar. Jag har själv varit i en liknande situation där jag var den enda som visste, och det blir otroligt psykiskt svårt till slut att försöka hjälpa helt på egen hand.

Hoppas allt löser sig.


   
SvaraCitera

oj låter inte så trevligt.. tycker du ska berätta för hennes päron, om hon gör slut så vet du iaf om hon älskar dig nog mycket eller inte [y] hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Palla att hon säger det till dig.
Jävla fejk-äsbarn.
Attentionwhore.

Yep, ANoREXIMANNEN vet av erfarenhet proper ettikett för ett äsbarn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Yep, ANoREXIMANNEN vet av erfarenhet proper ettikett för ett äsbarn.

Men käften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka vara tillsammans med en sån jävla människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla hjälpande svar.... ni som inte har nån som ni älskar mer än er själv, som mår dåligt, kan ju gärna sluta svara tack...

iddqd:

Orka vara tillsammans med en sån jävla människa.

kul om du hade problem av nåt slag och alla sket i dig....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

tack för alla hjälpande svar.... ni som inte har nån som ni älskar mer än er själv, som mår dåligt, kan ju gärna sluta svara tack...

Okej seriöst då.
Ring inte hennes föräldrar. Det kommer inte bli bättre. Hon kommer bara må sämre och sjunka ner i det mer.
Få henne att gå och prata med nån professionell istället. Det finns inte så mycket att göra egentligen, hon måste vara mottaglig för hjälp.


   
SvaraCitera

Det skulle inte kunna vara så att din "flickvän" i själva verket är... Du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

kul om du hade problem av nåt slag och alla sket i dig....

Nej, men jag hade förtjänat det. Jag har ingen sympati över huvud taget vad gäller ÄS-barn, alkisar och liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Men käften.

[wink][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

[wink][love]

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Nej, men jag hade förtjänat det. Jag har ingen sympati över huvud taget vad gäller ÄS-barn, alkisar och liknande.

Har man ätstörningsproblem eller alkoholproblem så har man väl knappast valt det själv...ätstörningar är en sjukdom, förtjänar man inte att få hjälp då?

Sinnessjukdom:

Det skulle inte kunna vara så att din "flickvän" i själva verket är... Du?

Nej det är min flickvän...tyvärr....


   
SvaraCitera