Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän har problem!


Ämnesstartare

svaamp:

Har man ätstörningsproblem eller alkoholproblem så har man väl knappast valt det själv...

Jo, det har man. Det är knappast någon som tvingar en att dricka eller inte äta.

svaamp:

ätstörningar är en sjukdom

Nej. Polio är en sjukdom. Schizofreni är en sjukdom. Inte ÄS.

svaamp:

förtjänar man inte att få hjälp då?

Förtjänar och förtjänar... Om någon vill hjälpa dem får de väl göra det, men det är inget jag tänker slösa min tid eller energi på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Schizofreni är en sjukdom. Inte ÄS.

Vad är det som säger att schizofreni är en sjukdom men inte äs?
De är båda psykiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

o, det har man. Det är knappast någon som tvingar en att dricka eller inte äta.

okej så om du ramlar och bryter benet så har du valt att ramla för det är ju ingen som tvingar dig till det?

iddqd:

Nej. Polio är en sjukdom. Schizofreni är en sjukdom. Inte ÄS.

Vad gör schizofreni till en sjukdom men inte äs?

iddqd:

Förtjänar och förtjänar... Om någon vill hjälpa dem får de väl göra det, men det är inget jag tänker slösa min tid eller energi på.

Då har du nog inte begåvats med det som kallas medlidande eller hjälpsamhet. Om du själv drabbas av någon sjukdom där du måste få hjälp så hoppas jag du inte får det så kanske du får en liten tankeställare hur det känns...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

okej så om du ramlar och bryter benet så har du valt att ramla för det är ju ingen som tvingar dig till det?

Nej, däremot är det mitt eget fel om jag exempelvis går på en istäckt trotoar eller sparkar på en lyktstolpe.

SPiDERMANNEN:

Vad är det som säger att schizofreni är en sjukdom men inte äs?

svaamp:

Vad gör schizofreni till en sjukdom men inte äs?

Alkoholism och ÄS är självförvållat, till skillnad från schizofreni. Däremot kan de vara symptom på psykiska sjukdomar.

svaamp:

Då har du nog inte begåvats med det som kallas medlidande eller hjälpsamhet.

Jomen tjenare hörredu. Jag brukar slänga växeln i rädda barnen-bössan när jag handlar kontant, hjälper vänner, familj och liknande när jag kan och ska dessutom ge blod för första gången om en dryg vecka.

svaamp:

Om du själv drabbas av någon sjukdom där du måste få hjälp så hoppas jag du inte får det så kanske du får en liten tankeställare hur det känns...

Nej, jag vill inte heller ha hjälp med saker om jag själv satt mig i skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

Hennes hälsa har alltid gått först för mig....Jag måste hjälpa henne, vad ska jag göra??

Den man älskar måste man släppa fri sägs det ju. Jag tycker absolut att du måste berätta för hennes föräldrar, på ett eller annat sätt.

Önskar dig lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Jomen tjenare hörredu. Jag brukar slänga växeln i rädda barnen-bössan när jag handlar kontant, hjälper vänner, familj och liknande när jag kan och ska dessutom ge blod för första gången om en dryg vecka.

varför klagar du då på mig? jag gör samma sak, hjälper flickvän är väl kanska mycket samma sak som hjälper vänner och familj?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

varför klagar du då på mig? jag gör samma sak, hjälper flickvän är väl kanska mycket samma sak som hjälper vänner och familj?

Jag påpekade bara att folk som beter sig såhär enligt mig inte är värda sympati. Dessutom brukar det bara gå åt helvete för en själv om man försöker hjälpa dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Jag påpekade bara att folk som beter sig såhär enligt mig inte är värda sympati. Dessutom brukar det bara gå åt helvete för en själv om man försöker hjälpa dem.

säg att din syster, eller mamma om du inte har nån syster kanske drabbas av ätstörningar, skulle du bara tänka "men orka ha henne som syster / mamma" då? Och bara skita i dom utan sympati?

Och en annan sak, om du är så extremt mot folk med ätstörningar, varför är du då inne och ödslar tid på ett forum om detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

säg att din syster, eller mamma om du inte har nån syster kanske drabbas av ätstörningar, skulle du bara tänka "men orka ha henne som syster / mamma" då?

Skillnaden är att min familj inte består av gnällande mähän som bara vill ha uppmärksamhet.

svaamp:

Och en annan sak, om du är så extremt mot folk med ätstörningar, varför är du då inne och ödslar tid på ett forum om detta?

För att jag har tråkigt. Och jag är inte emot dem, jag tycker bara att de får ta och lösa sina problem själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaamp:

vad ska jag göra??

Gör de du sa, prata med hennes föräldrar. Att hon ens säger något till dig ska du se som ett rop på hjälp. Visst det är jätte svårt och man är asrädd för att gå upp i vikt men har hon erkänt att hon har ett problem så hjälp henne även om hon tror nu att hon inte vill ha det. Att hon säger att hon ska göra slut är bara för att hon är rädd över all ångest hon kommer känna över att gå upp i vikt, det har inget med dig att göra. Hon är bara rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Det finns inte så mycket att göra egentligen, hon måste vara mottaglig för hjälp.

Hon kanske är mottaglig för hjälp eftersom hon berättar de för sin snubbe. Hade hon velat dölja det och inte ha hjälp så hde hon väl inte sms:at honom om hur hon gått ner mitt i veckan.[censur]


   
SvaraCitera

tror inte det finns så mkt för dig att göra.
har hon väl bestämt sig för att hon ska gå ned i vikt (elr vad hon nu håller på med?) så finns det inget du kan göra.
men till slut lär hon blir trött på den metoden att spy upp detm an äter, för det blir man, oich man orkari nte heller strunta i att äta och sånt hur länbgesom helst till slut ger man upp och börjar förhoppningsvis äta igen. det är väl kanske bara för dig att vänta tills det sker. gör det inte det så böna o be henne ta hjälp med en dietist läkare elr vafan som helst


   
SvaraCitera

svaamp:

Fick sms från henne idag att hon inte ätit ordentlgt sen hon åkte från mig i fredags och att hon gått ned nästan 3 kilo, herregud det är ju bara tisdag....

Och vem fan skriver så där till sin pojkvän? Hon vill ju obviously bara att du ska tycka synd om henne och vara orolig. Hon vill bara ha din uppmärksamhet.

Pumpa, dumpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berätta till hennes föräldrar, det visar bara hurmmycket du älskar henne. berättar du visar du ju att du bryr dig!


   
SvaraCitera