Aviseringar
Rensa alla

min flickvän vill börja på ett gymnasie någon annanstans fast det finns där hon bor.


Ämnesstartare

hej min flickvän skulle vilja börja på ett gymnasie i ett annat län fast det finns där hon bor är det möjligt att söka dit hon vill och ändå kunna lösa bidrags frågan?


   
Citera
Åtta

Det beror på hennes kommun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det beror på hennes kommun.

hur menar du?


   
SvaraCitera

traps:

hej min flickvän skulle vilja börja på ett gymnasie i ett annat län fast det finns där hon bor är det möjligt att söka dit hon vill och ändå kunna lösa bidrags frågan?

Finns programmet i hemkommunen så brukar de inte vara så villiga att betala för annan skolgång än i just hemkommunen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Finns programmet i hemkommunen så brukar de inte vara så villiga att betala för annan skolgång än i just hemkommunen.


   
SvaraCitera

för det första måste det vara en friskola eller kommunal skola som är riksrekryterade. annars kan hon inte ens gå där, såvida de inte har frisök eller nån nationell inriktning där som de inte har på nån av skolorna i hennes kommun. lokala inriktningar räknas inte.

Åtta:

Det beror på hennes kommun.

nej det beror på om de har frisök. har de inte det kan man inte på nåt sätt räkna med att kommunen betalar såvida man inte har väldigt speciella skäl. och vad jag har för mig brukar det då vara csn man får ansöka om bidrag till.

Buddah:

Finns programmet i hemkommunen så brukar de inte vara så villiga att betala för annan skolgång än i just hemkommunen.

annan skolgång?


   
SvaraCitera

NEMO:

annan skolgång?

Du vet, gå i skola?


   
SvaraCitera

Buddah:

Du vet, gå i skola?

NEMO:

annan

NEMO:

skolgång?


   
SvaraCitera

men vafan nemo, vad är det du inte förstår?


   
SvaraCitera

killkillkill:

men vafan

här tänder vi till. du har visst inte fått nån ordentlig uppfostran.[love]

f.ö det du och konstiga killen inte förstår är att "annan" ger den meningen en helt annan innebörd. jag är ganska säker på att trådskaparen menar att det är samma sorts skolgång i båda kommunerna.

ha de'
[love]


   
SvaraCitera

du förstod ju vad han menade, eller hur? är ju du som käftar. besserwisser.


   
SvaraCitera
Åtta

traps:

hur menar du?

Hennes kommun har riktlinjer för huruvida man får bidrag om man söker ett program på annan ort som finns i hemorten.

NEMO:

nej det beror på om de har frisök.

Ja, och det är kommunen som bestämmer det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera