Aviseringar
Rensa alla

Min flickvän vill ta en paus för att jag inte kan visa känslorna!


Jag håller nog med Underlig lite, jag skulle också få lite småpanik om någon jag var tillsammans med skulle ringa på dörren. Fast jag skulle bli mer stressad om vi sagt att vi tar en paus och sen kommer personen ändå.
Tänk dig det omvända att du vill ta en liten paus ifrån henne och sen kommer hon helt oförberett och plingar på din dörr (fast du verkar känna starkare för henne än hon för dig så det kanske är lite svårt att sätta sig in i situationen...)
Fast du känner henne bäst. De du tänker göra är väldigt gulligt, hoppas det går bra [smile]


   
SvaraCitera

Underlig:

Nope.

[sad]


   
SvaraCitera

Snabeln:

Eller så finns de folk som har problem med att visa sina känslor? som jag..

om du inte vågar visa dina "känslor" från första början så är det självklart att det uppstår ett problem i "kommunikationen", jag föreslår att du börjar i den änden.


   
SvaraCitera

Snabeln:

Det är så att min flickvän som jag varit tillsammans med i lite över ett år vill ta en paus för att fundera på vad hon vill eftersom hon känner att jag inte visar mina känslor för henne.

Låter jättekonstigt.

De ända tjejerna som dumpat mig har gjort det för att vi eg aldrig varit ihop och jag varit tydlig med att jag velat vara KK.

Hur kan man bli FÖR hård?????

Ljuger hon inte bara och har tröttnat lr nått?

Leijonsparf:

om du inte vågar visa dina "känslor" från första början så är det självklart att det uppstår ett problem i "kommunikationen", jag föreslår att du börjar i den änden.

Hur gör man med sånt eg, talar bruden sanning?


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Låter jättekonstigt.

Älskar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

om du inte vågar visa dina "känslor" från första början så är det självklart att det uppstår ett problem i "kommunikationen", jag föreslår att du börjar i den änden.

vågar gör jag, har bara problem med HUR jag ska visa de.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Älskar dig.

Det finns inte i min värld,

jag kan förstå det om tjejen inte gillar att man har sex med andra, men att man skulle visa för lite känslor för henne?

Låter som att hon helt plötsligt vill att han ska klänga?

Nej, jag är övertygad om att detta kommer gå åt helvete och att hon ljuger,

annars blir jag sjukt, men ändå lite positivt överraskad.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

jag kan förstå det om tjejen inte gillar att man har sex med andra, men att man skulle visa för lite känslor för henne?

Hon har säkert varit missnöjd med det under en längre tid, men folk har en förmåga att stanna kvar i sugiga förhållanden av olika anledningar.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Hon har säkert varit missnöjd med det under en längre tid, men folk har en förmåga att stanna kvar i sugiga förhållanden av olika anledningar.

Att hon inte sa det tidigare kan jag också fatta,

men det känns mer som att hon är less på förhållandet överhuvudtaget än att just något så fånigt som "du visar inte dina känslor" skulle vara problemet.

Jag menar, tänk själv på dina förhållanden, klart att du blev irriterad när killen var avlägsen, men det gjorde dig väl snarare mer intresserad över "utmaningen" än att du ville springa ifrån!

Att hon skulle vara kvar om han blev klängigare måste ju vara BS xD


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Jag menar, tänk själv på dina förhållanden, klart att du blev irriterad när killen var avlägsen, men det gjorde dig väl snarare mer intresserad över "utmaningen" än att du ville springa ifrån!

Har aldrig haft det problemet, snarare tvärtom.

Greger_EFG:

Att hon skulle vara kvar om han blev klängigare måste ju vara BS xD

Att visa känslor behöver ju inte betyda att man blir klängig. Om personen verkar likgiltig till det mesta när det kommer till förhållandet kan det nog vara ganska frustrerande. Om man har stort bekräftelsebehov kan det nog vara jobbigt att inte bli bekräftad i förhållandet, eller att ständigt behöva anstränga sig väldigt för att bli det.


   
SvaraCitera

Snabeln:

Därför så tänkte jag överraska henne nästa helg med att åka upp och överraska henne och bjuda på en romantisk kväll tänkte jag 🙂

På vilket sätt ska det hjälpa? Du måste ju visa dina känslor, det är det hon vill.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Om personen verkar likgiltig till det mesta när det kommer till förhållandet kan det nog vara ganska frustrerande.

Oväntad:

Om man har stort bekräftelsebehov kan det nog vara jobbigt att inte bli bekräftad i förhållandet, eller att ständigt behöva anstränga sig väldigt för att bli det.

Kan hålla med om det,
men jag är samtidigt så van med hur otroligt många tjejer snarare blir klängigare och mer hängivna när man är "svår".


   
SvaraCitera

mkilum:

Jag håller nog med Underlig lite, jag skulle också få lite småpanik om någon jag var tillsammans med skulle ringa på dörren.

Nu är du visserligen bara 15, men ringer någon man är tillsammans med på dörren så brukar man vanligtvis inte bli rädd. Då borde man byta partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angels_eyes:

På vilket sätt ska det hjälpa? Du måste ju visa dina känslor, det är det hon vill.

Meningen med detta var att ha en kväll som e inriktad på bara henne och inget annat.


   
SvaraCitera

isola:

Nu är du visserligen bara 15, men ringer någon man är tillsammans med på dörren så brukar man vanligtvis inte bli rädd. Då borde man byta partner.

Jag tänkte mer om man bodde längre ifrån varandra (säg att man måste ta tåg, eller andra transportmedel som kostar (inte SL-buss). Men visst har du rätt.


   
SvaraCitera