Aviseringar
Rensa alla

Min födelsedag.


Ämnesstartare

Min födelsedag närmar sig och i år vill jag fira den på ett speciellt sätt. Alla mina vänner har först en middag hemma hos sig och sedan skall vi ut på krogen. Jag vill inte gå ut på krogen när jag fyller år, jag vill göra något kul med mina vänner och umgås med dem. Till krogen kan man gå när som helst och förövrigt är det oftast bara medelkul.

Jag har funderat på att fira min dag i något lanthus. Många av mina vänner har lantställen dock har inte vi detta, därför känns det som en halvbra idé.

Ett annat alternativ är att tälta ute i skogen. En riktig vinterhajk, fast med bärs då.

Det är svårt! Jag vill iaf inte ha någon hemmafest, eftersom jag minst måste bjuda 30 pres och man kan då aldrig riktigt släppa loss själv.

Har ni några idéer?

Det måste vara en aktivitet som tar tid och där man kan sova över och man måste få kunna dricka alkohol.

Tack [party]


   
Citera

Det finns många torp man kan hyra på landet. Har gjort det o det e skitkul. Man kan grilla o göra massa utomhusaktiviteter, sen på kvällen är det asmysigt, bara att va me tält(om alla inte får plats inne) o liggunderlag. Sen är dem oftast långt ifrån civilisationen så de e bara o släppa loss[bigcheers]


   
SvaraCitera

Tycker förslaget om ett torp eller gård ute på landet.
Då finns det ju ingen chans att komma där ifrån (förutom taxi) och alla är nära varandra [smile]

Massa aktiviteter kan man göra utomhus. Om det är på landet kanske det är någon liten skog eller liknande nära. Skogar är grymma [bigsmile]

Lycka till. Och grattis i förskott [party][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Det finn

Axelpaxel:

Tycke

Okej jo det är en bra idé. Kanske kan låna ett hur i skärgården gå iaf. Det blir ju samma sak.

Vad tycker ni om detta förslaget då?

Hyra paintball utrustning och köraute i skogen. Typ fånga flaggan, etc etc. Fast man kanske tröttnar och det är säkert dyrt..


   
SvaraCitera

jag är gud:

Hyra paintball utrustning

Låter som en hel frän idé!

Alla älskar paintball. Men se till att det finns duschar på stället [bigsmile]!


   
SvaraCitera

jag är gud:

Hyra paintball utrustning och köraute i skogen. Typ fånga flaggan, etc etc. Fast man kanske tröttnar och det är säkert dyrt..

Om ni ska hålla på länge blir det dyrt, eftersom man ska hyra utrustning o köpa kulor. Tröttnar gör man inte eftersom de e så kul. men man blir trött[smile]

Priserna nedan per/person inkluderar följande:
Semiatomatiska gevär.
Skyddsutrustning.
Camoflageoveraller.
Fri drivgas.
100 färgbollar per/person (extra bollar 48 öre st).

En timme 150:- (färgbollar ingår ej)
Två timmar 250:-
Tre timmar 350:-

Priser paintball i kombinationspaket utan färgbollar(lördagar):
Två tim. & 4-hjuliga mc 445:-
Två tim. & 3-kamp 960:-
Två tim. & Folkrace 1. 960:-
Så ser typiska priser ut[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelpaxel:

Låter som en hel frän idé!

Alla älskar paintball. Men se till att det finns duschar på stället [bigsmile]!

Mm, det kanske kan vara schysst.

Kom igen nu! Fram med lite idéer.. Alltså det finns ju egentligen massa saker man kan göra. Kan man inte sätta upp ett spel som utspelar sig i hela Göteborg, vi kommer bli cirka 30 pers. Alla kan få nån slags uppgift och fakta om andra, osv osv. Man gör ett rollspel, men någon form av syfte och så är typ 5 pers spelledare.
Fast detta är en sån grej som man arrangerar på någon annans födelsedag kanske inte sin egen eller? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stanna hemma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Så ser typiska priser ut[y]

Tack för att du orkade kolla! [smile]

Det är dyrt, så måste nog alla betala sin del själva och det känns lite dåligt kanske..

Har du nått annat nice förslag?[party]


   
SvaraCitera

jag är gud:

Kan man inte sätta upp ett spel som utspelar sig i hela Göteborg,

Min polare hade nått liknande fast i nyköping (mkt mindre stad)
Men det va på sommaren, ett vattenkrig där man skulle sjuta varandra(tag, CtF, Team D, o assault) man hade namnölappar man skulle träffa(på rygg o mage) som var skrivna men fet bläck, så när man blev träffad så smetade den ut sig, sen fick man en ny. man hade ett visst antal lappar på varge grej, på så sätt höll man räkning. Man kan ju göra nått liknande fast me snöbollar.
då var vi 43 pers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

n

Hmm, jag tror det skulle vara mer uppskattat hos mina vänner att göra tex en deckargåta isf.. med massa ledtrådar etc


   
SvaraCitera

jag är gud:

Hmm, jag tror det skulle vara mer uppskattat hos mina vänner att göra tex en deckargåta isf.. med massa ledtrådar etc

Du e gömd någonstans i göteborg me all dricka, godis, o mat. O de måste hitta dig genom att lösa ledtrådar o klura ut mysterier innan allt är slut[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Du e gömd någonstans i göteborg me all dricka, godis, o mat. O de måste hitta dig genom att lösa ledtrådar o klura ut mysterier innan allt är slut[badgrin]

Haha det är en ganska rolig idé faktiskt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

någ

Några mer tips på hur det skulle gå till? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Du e gömd någonstans i göteborg me all dricka, godis, o mat. O de måste hitta dig genom att lösa ledtrådar o klura ut mysterier innan allt är slut

haha det där gjorde min klasskamrat på sin födelsedag i 4an [zzz]


   
SvaraCitera