Aviseringar
Rensa alla

Min föräldrar ska kanske skiljas!


Ämnesstartare

min mamma och pappa ska nog kanske skiljas. Men dem har inte sagt det till mig. Jag har sett att min mamma letar efter en lägenhet för 2. Hon har pratat med mig att hon inte orkar med pappa mer. Varje natt så gråter jag över det. Mina föräldrar bråkar varje dag. Jag vill så gärna säga till min bästa kompis att dem gör det. Men jag klarar inte av det. Min mamma är från Thailand och pappa från Sverige. Så jag är rädd att jag måste välja en av dem jag ska bo med. För att mamma har sagt till mig att hon vill flytta ner dit. Ja, jag är rädd att jag måste ta ett svårt val. Jag vill så gärna att de ska funka med dem. Men det går nog inte. Min pappa han orkar inte heller mer. Jag vill ju att dem ska vara lyckliga. Men det vill ju jag också.....


   
Citera

Jahopp.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar skilde sig för sjukt längesen. Jag är bara glad över att de gjorde det, slapp att de bråkade. Se det från den ljusa sidan, de kommer må bättre av det och du kommer få dubbelt av allt c:


   
SvaraCitera

Lätt att jag hade valt Thailand.. Eller iaf under sommarhalvåret. Kan du inte bo hos din mamma i Thailand typ från april till september, och sedan hos farsan hemma i Sverige typ från oktober till mars? Hjärta


   
SvaraCitera

Åk till din mamma under loven 🙂


   
SvaraCitera

Och mina föräldrar gjorde slut för ca 2 år sedan och nästan allt dåligt har något bra med sig. Dom bli lyckligare när dom slipper bråka hela tiden. 


   
SvaraCitera

fattar inte folk som säger "du får två av allt". 
kräver ju att båda föräldrarna är villiga att bidra ekonomiskt och då handlar det sällan om två av allt utan snarare mindre än vad man hade tidigare pga högre boendekostnader för båda föräldrarna. 


   
SvaraCitera

koalan: fattar inte folk som säger "du får två av allt".
kräver ju att båda föräldrarna är villiga att bidra ekonomiskt och då handlar det sällan om två av allt utan snarare mindre än vad man hade tidigare pga högre boendekostnader för båda föräldrarna.

Håller med dig starkt där. När mina föräldrar separerade så struntade min pappa i mig, sket i födelsedagar etc. Så "två av allt" är ganska bullshit då det verkligen inte är så för alla.


   
SvaraCitera

 

Alexandra1400: Jag vill ju att dem ska vara lyckliga. Men det vill ju jag också.....

Vem trivs du mest med? Skulle du vilja stanna kvar i Sverige och växa upp här eller där nere?


   
SvaraCitera

Mina föräldrar har skilt sig 2 ggr men ja tycker bara de va bra för då slapp man allt bråk,allt va perfekt men sen flytta dom ihop igen o ja blev sur o ledsen,dom bråkar igen o ja gör allt för att de ska skilja sig igen

 


   
SvaraCitera

tråkigt


   
SvaraCitera