Forumet - Min fysik

Min fysik

131 0 4
Jag tränar regelbundet hemma då jag inte gillar gym så mycket. Jag har vikter hemma. De övningar jag gör är crunches, armhävningar och vissa triceps övningar. Jag springer också två gånger om dagen i ungefär 25minuter.

Jag är 171cm lång och väger 65kg. Jag har börjar få hyffsade armar iaf. inte sylvester stallone armar utan dom är muskliga men inte opropotionerliga gentemot min kropp. Har lite rutor på övre sidan av magen men det är mest en kontur. Jag försöker deffa rätt mycket nu men vet inte hur jag ska gå till väga.

Jag äter 3 ägg och 250g yogurt på morgonen. äter sen lunch med nån form av kött. Sen 250g yogurt och senare på kvällen äter jag en till portion mat. Jag tar ingen supplement alternativ för kost alls utan kör all natural då jag tycker att det känns onödigt eller inte alls naturligt på nått sätt=P Så jag får i mig förhoppningsviss protein som behövs utan pulver eller piller. Om jag ska börja med olika sorters piller så känns det som man har fuskat sig till kroppen och att den inte komemr hålla i längden. Tänker jag rätt eller fel?

Problemet jag har är att jag går inte upp i vikt eller ned i vikt så det känns inte som att mitt underhudsfett försvinner. Har ni tips och råd hur jag ska gå tillväga. ska jag skita i och deffa och bara bulka upp mig? Jag har tränat nu sen jag komm tillbaka från amsterdam vilket var den första juni. Så det har inte gått så lång tid sen jag började. Ska jag ha mer tålamod och fortsätta? Jag funderar även på att börja thai boxning för det verkar roligt. Förslag uppskattas.
Bland tillskotten skulle du kunna börja använda dig av Gainer (kolhydrater + protein). Det är viktigt att man direkt efter att ha tränat får i sig både kolhydrater och protein, något som gainern fixar. Proteinet i gainern är ett vassleprotein och är en restprodukt från osttillverkning. kolhydraterna är någon sorts sockerart (kanske druvsocker) tanken är iafl att kroppen ska ta upp det snabbt, därför de kallas "snabba kolhydrater".

Angående din lilla fundering måste jag bara säga att träning inte ger effekt på en natt, allt sker inte under dag! Om fallet vore så skulle kroppen lika snabbt vara tillbaka till det stadiet man var på innan man börja träna och det vill ingen som tränar hårt stöta på.
Vet dock inte om jag ska prova gainer, även om det låter bra. Det jag har stora problem nu så här i början är att jag orkar inte allt för mycket och känner mig sliten. Träningen jag gör är i princip försöker jag hålla igång var 20min under hela dagen fram till 2000 sen slutar jag. Gör kanske 20 situps, 20 armhävningar och 20 triceps böj, vet inte hur jag ska förklara. Och springer 2 gånger om dan i ca 25 min. Så det blir ju en hel del endå. Men du har ju helt rätt jag ska inte vänta mig alltför mycket i början. Man har ju märkt att en del tränar liksom år för att öppnå sitt resultat. Jag måste bara ha mer tålamod. Under månaden som jag har tränat har jag endå märkt stora skillnader så jag gör någonting rätt iaf. Men grejjen är att jag känner mig sliten och tror det går ut över min träning till det negativa. Därför ska jag prova thai boxning. Så att det blir att man tränar intensivt i kanske 2 timmar om dagen och sen vila musklerna för mina muskler får inte så mycket vila när jag tränar efter det gått 20 minuter under hela dagen. Tycker ni det låter bra eller ska jag fortsätta det jag håller på med?

Spana också in: