Aviseringar
Rensa alla

Min hund gör mej galen


Ämnesstartare

Jag ber om ursäkt om de redan finns en liknande tråd.

Min hund som är 8 år gör mej vansinnig. Han skäller åt allting !! T.ex om det kör förbi en bil så blir han helt galen och om han ser en människa som typ skottar snö eller nåt så blir han också galen.

När människor kommer på besök så skäller byrackan så INGEN vågar komma in i kåken. [sad]

.. vad ska jag göra ? Vill bara ha nå enkla tips på hur jag ska få tyst på han. [tired]

barking_dog.jpg


   
Citera
Tyrael

Mangopapaya:

.. vad ska jag göra ? Vill bara ha nå enkla tips på hur jag ska få tyst på han. [tired]

Mannen som talar med höndar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be honom sluta gapa så förbannat'.


   
SvaraCitera
B3ll4

Men alla hundar skäller väl. Han kanske tycker om det.[no-no]


   
SvaraCitera

Mangopapaya:

.. vad ska jag göra ? Vill bara ha nå enkla tips på hur jag ska få tyst på han. [tired]

Bor du i stockholmsområdet så kontakta:
http://friahundar.se/


   
SvaraCitera
Hando

Skjut den


   
SvaraCitera

den kanske är understimulerad


   
SvaraCitera
Jeay_L

Vad är det för sorts hund? Vissa raser är mer skälliga än andra, vi hade t.ex. en gråhund förr och den skällde om nån kom och om bilar körde för sakta (enligt henne) och massa annat, men det ligger i deras ras att vara skällig..

Nu har vi en Engelsk Springer Spaniel och hon skäller i stort sett aldrig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Men alla hundar skäller väl. Han kanske tycker om det.

men de gör mej döv & galen.

CaithSith:

den kanske är understimulerad

kan vara så faktiskt.

Jeay_L:

Vad är det för sorts hund?

en collie/lapphund typ..


   
SvaraCitera
B3ll4

Mangopapaya:

men de gör mej döv & galen.

Men den kanske har något att säga, bryr du dig om den, eller bara om att du själv tycker att det är störigt? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Men den kanske har något att säga, bryr du dig om den, eller bara om att du själv tycker att det är störigt?

han är en välskött hund , inga andra problem än när det kör bilar förbi åde. blir rätt så jobbigt på natten när han skäller [tired]


   
SvaraCitera

har hört att det har att göra med att hunden ser sig själv som flockledare som måste skydda dig och din familj. om ni tar kommandot kommer hunden att sluta skälla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

har hört att det har att göra med att hunden ser sig själv som flockledare som måste skydda dig och din familj. om ni tar kommandot kommer hunden att sluta skälla

okejrå. något tips på hur jag ska göra de då? [y]


   
SvaraCitera

Mangopapaya:

okejrå. något tips på hur jag ska göra de då?

låna en bok om hundar på biblioteket och läs om hur man gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

låna en bok om hundar på biblioteket och läs om hur man gör

känns jobbigt, men aja. allt för att få tyst på den


   
SvaraCitera