Aviseringar
Rensa alla

min katt skiter utanför


Ämnesstartare

hej alla djurvänner

jag har ett problem

jag har en bamsestor låda(största lådan jag hittat i djurbutiker) till min katt. men hon nöjer sig inte.
Hon typ gräver som satan i lådjäveln, sen backar hon allt hon kan och skiter utanför, medans hon sitter i lådan.
hon kissar i lådan.

varför gör hon så???
vad kan jag göra för att hon inte ska göra så?

OBS, vill ej behöva göra om badrummet till en hel sandlåda


   
Citera
Ämnesstartare

malber:

hej alla djurvänner jag har ett problemjag har en bamsestor låda(största lådan jag hittat i djurbutiker) till min katt. men hon nöjer sig inte. Hon typ gräver som satan i lådjäveln, sen backar hon allt hon kan och skiter utanför, medans hon sitter i lådan.hon kissar i lådan.varför gör hon så???vad kan jag göra för att hon inte ska göra så?OBS, vill ej behöva göra om badrummet till en hel sandlåda

har det alltid varit så?

om inte så kanske det är sanden hon inte gillar? prova att byta.Sen vill vissa katter inte gå på lådan om den är smutsig.
Eler om hon fått "smak" för att kissa på något speciellt material, t ex duntäcke eller nåt särskilt tyg: avlägsna allt sådant tyg från hennes räckhåll, men lägg en liten bit sånt tyg i dess låda. Allt eftersom kan du minska och slutligen ta bort tyget när hon vant sig vid lådan istället. Detta gäller dock bara om lådan hålls ren, har bra sand, står på ett tryggt ställe, och det kissvänliga duntäcket är borta. Om får får gå ut: prova med att blanda lite jord i kattsanden.


   
SvaraCitera
sincan

Sätt upp väggar[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Sätt upp vägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova med kattlåda med tak + fingeprints tips. Hon gjorde väl inte så innan? Hon kanske reagerar på att hennes "husse" flyttat och er flytt.


   
SvaraCitera

Sätt dig själv i lådan och dra en elefantbajs när katten kollar på så kanske hon lär sig något.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

om inte så kanske det är sanden hon inte gillar?

Kanske, har inte tänkt på det med tanke på att hon kissar i lådan.

Fingerprints:

Sen vill vissa katter inte gå på lådan om den är smutsig.

Rensar ur varje kväll och byter sand rätt ofta.

Fingerprints:

Eler om hon fått "smak" för att kissa på något speciellt material, t ex duntäcke eller nåt särskilt tyg: avlägsna allt sådant tyg från hennes räckhåll,

Hon kissar bara i lådan, har aldrig hänt ens en olycka liksom. [sad] Men ska testa byta sand, tack för dina tips!

isola:

Hon kanske reagerar på att hennes "husse" flyttat och er flytt.

Kanske, inte för att Michael gav henne speciellt mycket uppmärksamhet men hon känner nog att någonting är på gång, med tanke på flyttlådor och sådant.
Tänkte på en annan sak, vissa dagar är hon rätt skygg, vill inte kela och verkar vara lite rädd, sen kan hon ändras och bli hur kelsjuk som helst, gosa och mysa, leka och hålla på som tusan. Är det normalt?
Ska till veterinären om cirka en månad och sterilisera henne, samt undersökning då med.

Olycklig:

Sätt dig själv i lådan och dra en elefantbajs när katten kollar på så kanske hon lär sig något..

Har redan gjort detta lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Ska till veterinären om cirka en månad och sterilisera henne, samt undersökning då med.

Det är bra!

Har hon börjat med detta nyligen? Om så så kanske dte är stress pga flytten och allt.


   
SvaraCitera