Aviseringar
Rensa alla

Min kebabkiosk ljuger


Ämnesstartare

Det är riktigt fult.

Det var inte länge sedan jag upptäckte det: Kebabrulle utan dricka kostar 55 kr. Kebabrulle med dricka kostar 65. Har tyckt att de har dyra kebabrullar, men varje gång jag bett om en kebabrulle frågar killen om jag vill ha dricka, och när jag sagt nej säger han "det ingår!"

Men nu vet jag! DRICKA INGÅR I MENYPRISET kebab + dricka, men kebabrullen är dyrare med den.
Visst är det ful marknadsföring! Värsta taktiken. Klart de får sälja drickor när de ljuger att det ingår.
Nu sa jag för första gången nej tack
Han sa "det ingår" jag sa nej tack igen
Såg att han blev besviken och sa ".. då blir det 55 kr"
HA!
DÄR FICK DU DIN JÄVEL

mm.

Godnatt alla mina vänner!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

lite jobbigt ja
Typ som kevin kaffecoach!
"vet du vad jag tycker du ska ha? En stor kopp härligt kaffe"
"ja det låter gott"
"varsågod, det blir 20 kr"

i princip behöver man inte betala om de erbjuder mig kaffe och sen trycker den i handen på mig, eftersom det räknas som en gåva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Likadant här.. [sad]

Libaneser alltså! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en pizza gubbe försökte blåsa mig och en polare en gång de gick inte[no-no][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Kebabrulle med dricka kostar 65

Antingen är din kebabkiosk jävligt dyr eller så är det en jävligt stor kebabrulle. Jag får ju en hel kebabpizza med extra vitlökssås för 65 kr där jag bor.

Eller jag kanske förväxlar kebabrulle med falafel... men rullarna brukar väl heller inte vara så stora eller?


   
SvaraCitera

Storchen84:

en hel kebabpizza med extra vitlökssås för 65 kr där jag bor.

Jag får en för 60, med dricka + pizzasallad [cute]

Storchen84:

Eller jag kanske förväxlar kebabrulle med falafel... men rullarna brukar väl heller inte vara så stora eller?

De är som en fullsize pizza, ihoprullad [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Jag får en för 60

K jag ljög lite, har för mig att jag betalar 60, dock utan dricka, men pizzasallad måste alltid ingå, fast jag brukar säga att jag inte vill ha det, för jag slänger det bara ändå.

Neutron:

De är som en fullsize pizza, ihoprullad

Hmm ok. Har aldrig käkat kebabrulle, bara något som heter "balkanrulle", och den tycker jag inte är större än en stor falafel, fast med annat innehåll. Fråga mig dock inte vad för det kommer jag inte ihåg[blush]


   
SvaraCitera

Då ingår de väl inte ens?? Du får ju betala för drickan så de ingår inte, du får köpa till de vi sidan om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shit vad dyrt Stockholm är. Tror inte du kan hitta en vanlig kebabrulle för över 30 kr i Skåne. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Antingen är din kebabkiosk jävligt dyr eller så är det en jävligt stor kebabrulle. Jag får ju en hel kebabpizza med extra vitlökssås för 65 kr där jag bor.

Pizza och kebab kostar lika mycket här. Jag får en fet pizza för 65 också.

Spelarn:

Då ingår de väl inte ens?? Du får ju betala för drickan så de ingår inte, du får köpa till de vi sidan om.

Precis!! Det ingår inte, men jag antar att han säger så för att det ingår i menypriset (?)
Jättekonstigt! Han ljuuger!

Rödingajävel:

Shit vad dyrt Stockholm är. Tror inte du kan hitta en vanlig kebabrulle för över 30 kr i Skåne.

Jag vet [cry] och det här är knappast innerstan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara ätit på en enda pizzeria där dricka ingår oavsett tid (dock är det premier-dricka som smakar något sämre).
Hos de flesta andra ingick dricka (till samma pris som pizzan) bara vid lunch och då var pizzan även billigare än när det ej var lunchtid.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

vanlig kebabrulle för över 30 kr i Skåne.

Hur stor är den då? Här kostar dom 55, men dom är stora som en ihoprullad pizza med extra fyllning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här kostar en kebabpizza 70 spänn typ.[sad][sad][sad][sad]

Kebabrulle 60.

Exklusive dricka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Tror inte du kan hitta en vanlig kebabrulle för över 30 kr i Skåne. [crazy]

men driver du eller?????? FAAA-AN va najs..

kostar typ dubbla här medX(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Jag får en för 60, med dricka + pizzasallad

JAG VANN! JaG FÅR FÖR 55. [cool]


   
SvaraCitera