Aviseringar
Rensa alla

Min kille är 5 år äldre än mig


Ämnesstartare

hola!
Nu är läget så här att min pojkvän är 20, fyller 21, och jag är blott 15 (fyller dock 16 före honom) Närmare bestämt är det ca 4,5 år mellan oss, spontana tankar?
Mellan mig och R funkar det super. Nu på onsdag 19/3 så firar vi 5 månader. Jag har känt honom i cirkus ett år. Mina föräldrar har fortfarande svårt för det, jag får sova där( knappt) men det ska alltid bli liv och bråk. Genomsnittligt sover jag där ca 1 gång i veckan, och nu har diskussionen om vardagar kommit upp, vilket verkar vara totalt omöjligt... Jag fick tillstånd en gång, men från ingenstans ringde min pappa till R och sa att jag var tvungen att åka hem... Förstår inte dealen. Jag har ändå varit med honom i 5 månader, känt honom längre, vi tog det väldigt lugnt i början, men bestämde oss senare för att satsa, och jag vill gärna kunna göra det utan att mina föräldrar som tror att de vet bäst står i vägen.
Det har faktiskt varit nära på att ta slut två gånger tack vare alla bråk med mamma och pappa.
Borde de inte förstått efter ett ganska bra tag att han är reko och schysst? 
Deras relation är dock inte så bra. Jag bor hyfsat långt ifrån honom, och han jobbar och gymmar så det blir inte mycket tid spenderad hemma hos mig. Jag brukar åka hem till honom efter skolan eftersom att jag går i skola i stan. Det är visst en anledning till att göra slut säger mina föräldrar, men jag trivs med den tillvaron och jag trivs hemma hos honom.
Hur ska jag banka vett i de och sluta bli hypernervös varje gång jag ska fråga om övernattning?


   
Citera

lol


   
SvaraCitera

hade nog också varit lite orolig om jag var i dina föräldrars sits. 🙁 


   
SvaraCitera

de tycker troligtvis att det är lite konstigt att någon som är över 20 kan ha ett utbyte av att umgås med någon så mycket yngre och med största sannolikhet är de oroliga för att han bara utnyttjar dig.

du kan inte göra annat än att försöka prata med dina föräldrar om det. 


   
SvaraCitera

Fråga dem om de hade varit lika oroliga ifall du varit kille och/eller han varit tjej. Den frågan lämnar kanske rum för en givande diskussion.


   
SvaraCitera

Zodd:
Fråga dem om de hade varit lika oroliga ifall du varit kille och/eller han varit tjej. Den frågan lämnar kanske rum för en givande diskussion.

män är farligare. 


   
SvaraCitera

Blivande_japan: över 20 kan ha ett utbyte av att umgås med någon så mycket yngre och med största sannolikhet är de oroliga för att han bara utnyttjar dig.

5 år är verkligen ingen stor åldersskillnad.


   
SvaraCitera

Agahnim:

5 år är verkligen ingen stor åldersskillnad.

inte upp i åldrarna 


   
SvaraCitera

Usch är han pedofil?

Nejmen skämt åsido vad spelar det för roll om han är 20 och du 15. Om fem år kommer du vara 20 och han 25. Om tio år är han 30 och du 25 osv. Då kommer det ju inte spela nån roll. Fan jag vet femtonåringar som legat med varann då spelar det ju ingen roll om en tjugoåring gör det. Säg det till dina föräldrar, fast byt ut ligga mot är gängad med och byt ut gängad mot tillsammans antar jag och stryk att jag antar, bara säg det. De kommer förstå. Om inte nu så tids nog


   
SvaraCitera

S3ON:

inte upp i åldrarna 

Inte 16 och 21 heller. Hade hon varit 13 och han 18 hade jag kunnat förstå föräldrarna mer.


   
SvaraCitera

Agahnim:

5 år är verkligen ingen stor åldersskillnad.

S3ON:

inte upp i åldrarna 


   
SvaraCitera

Agahnim:

Inte 16 och 21 heller. Hade hon varit 13 och han 18 hade jag kunnat förstå föräldrarna mer.

du kanske inte utvecklades de där 5 åren, jag kan ju bara se till mig själv och jag utvecklades fruktansvärt mycket på de åren. upplevde att detsamma gällde min omgivning.


   
SvaraCitera

Stekarn:
Usch är han pedofil?

Nejmen skämt åsido vad spelar det för roll om han är 20 och du 15. Om fem år kommer du vara 20 och han 25. Om tio år är han 30 och du 25 osv. Då kommer det ju inte spela nån roll.   

med den logiken spelar det ju ingen roll om den ena är 10 och den andre 15


   
SvaraCitera

min kusin är 25 å hans tjej är 38, no problemos

M


   
SvaraCitera

Dando: min kusin är 25 å hans tjej är 38, no problemos
M

går inte att jämföra.


   
SvaraCitera