Aviseringar
Rensa alla

Min kille är 5 år äldre än mig


kan din kille inte ta ett snack med dina föräldrar?


   
SvaraCitera

Börg:
kan din kille inte ta ett snack med dina föräldrar?

Precis, SNACKA SNACK SNACKA... ni fatta inte eller hur


   
SvaraCitera

spontan tanke vad ser en 20åring i en 15-åring? fast jag e 18 känns alla 15åringar för små lol... men irrelevant så skit i min åsikt 😛


   
SvaraCitera

Blivande_japan: du kanske inte utvecklades de där 5 åren, jag kan ju bara se till mig själv och jag utvecklades fruktansvärt mycket på de åren. upplevde att detsamma gällde min omgivning.

Det är ju olika för alla, men du kan ju inte förutsätta att bara för att du inte var mogen att vara tillsammans med någon 5 år äldre så gäller det för alla. 5 år är bara 1 år mer än vad det är mellan dig och älgen.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Det är ju olika för alla, men du kan ju inte förutsätta att bara för att du inte var mogen att vara tillsammans med någon 5 år äldre så gäller det för alla. 5 år är bara 1 år mer än vad det är mellan dig och älgen.

var en mogen 16-åring, flyttade hemifrån då etc, men upplevde att de som var 21 var alldeles för gamla.

skillnaden är att jag och älgen blev tillsammans när jag var 20, vi hade aldrig kunnat bli tillsammans när jag var 16 och han 20, det hade bara varit skevt


   
SvaraCitera
mynona

Det känns som om dina föräldrar sätter likhetstecken mellan "övernattning" och "sex". Men sex kan man trots allt ha mitt på dagen också, och det är inget man alls behöver ha då man övernattar hos någon. Dina föräldrar är nog orolig för om du blir utnyttjad, men det känns egentligen konstigt att åldern ökar oron, för utnyttjad kan du ju bli lika mycket av en jämnårig kille. Om det blir mycket bråk när du ber om att få sova över kanske det blir lugnare om du umgicks med honom under dagarna i stället. Vill ni ha sex kan ni ha det mitt på dagen i stället, så det kanske inte spelar någon roll om du inte kan sova över. När dina föräldrar blir vana, kommer det nog att lugna ned sig. Jag tror att jag hade gjort så


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

med den logiken spelar det ju ingen roll om den ena är 10 och den andre 15

Jo för tioåringar kan inte gänga sig. De är dessutom inte byxmyndiga.


   
SvaraCitera

Börg: spontan tanke vad ser en 20åring i en 15-åring? fast jag e 18 känns alla 15åringar för små lol..

Finns vissa 15-åringar som inte är mindre mogna eller intelligenta än genomsnittlig 20-åring. Det bör alltså gå att se detsamma i en 15-åring som i en 20-åring, så att säga.


   
SvaraCitera

Det är barnsligt att räkna så där.  Det om nåt visar att du uppenbarligen inte är mogen för den här typen av relation. Sorry to burst your bubble :-= 


   
SvaraCitera

Zodd:

Finns vissa 15-åringar som inte är mindre mogna eller intelligenta än genomsnittlig 20-åring. Det bör alltså gå att se detsamma i en 15-åring som i en 20-åring, så att säga.

självklart har inte påstått nåt annat men hon frågade om "spontan reaktion" och det var iaf min reaktion 


   
SvaraCitera

men av det jag har sett är inte de flesta tjejer i 14-16 års åldern som är ihop med äldre killar särskilt mogna ens :- P


   
SvaraCitera

Stekarn: Jo för tioåringar kan inte gänga sig. De är dessutom inte byxmyndiga.

klart man kan vara "tillsammans" med någon när man är 10. en del tjejer har till och emd mens när de är 10


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

klart man kan vara "tillsammans" med någon när man är 10. en del tjejer har till och emd mens när de är 10

Men det är ju inte detsamma som att vara tillsammans. 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

klart man kan vara "tillsammans" med någon när man är 10. en del tjejer har till och emd mens när de är 10

Jamen det är ju inte samma sak och det vet du. Det är ju inte seriöst när man är tio som när man kommer uppåt i åren


   
SvaraCitera

Stekarn:

Jamen det är ju inte samma sak och det vet du. Det är ju inte seriöst när man är tio som när man kommer uppåt i åren

Du verkar annorlunda ända sen du blev bannlyst. 


   
SvaraCitera