Aviseringar
Rensa alla

Min kille friade och vill gifta sig redan till påsken 2012


Ämnesstartare

Som ni ser är jag bara 17 år och har varit tillsammans med min pojkvän i ca 2 månader, men vi har strulat och haft en typ av sensuell relation till varandra i ca 3 år, vi är väldigt bra vänner och jag har älskat honom mycket under de här 3 åren och han har tydligen varit väldigt förälskad i mig väldigt länge, även innan vi umgicks.

Nu när vi är tillsammans verkar det som om han är besatt av mig och han vill umgås med mig dygnet runt. Till nästa år då jag fyller 18 ska jag, han och två andra vänner flytta ihop så då kommer vi troligtvis komma ännu mer närmre varandra.

Till problemet, han friade till mig under novemberlovet. Jag svarade inte eftersom jag var osäker och nu pratar han hela tiden om att han vill att vi ska gifta oss till påsken 2012 (eftersom jag fyller 18 år på vintern lir det ett rätt kallt bröllop). Men jag är som sagt osäker på vad ska göra. Älskar honom otroligt mycket och vill inte såra hans känslor. Vad ska jag göra?


   
Citera

PixPoxy:

jag är som sagt osäker på vad ska göra. Älskar honom otroligt mycket och vill inte såra hans känslor. Vad ska jag göra?

säg att du inte vill bestämma det nu [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Det måste vara något fel på din pojkvän. Är han djupt religiös eller något?


   
SvaraCitera

Åh, fyfan så läskig. [shake]


   
SvaraCitera
time
 time

PixPoxy:

Älskar honom otroligt mycket och vill inte såra hans känslor. Vad ska jag göra?

Du måste ju säga att du inte är redo. Du är bara sjutton och har ju massor av tid kvar på dig att hitta någon att bilda familj med. Och är det inte ett solklart ja så är det nog inte meningen att det ska vara det heller... Äktenskap är ju ändå ett stort steg.

PixPoxy:

Nu när vi är tillsammans verkar det som om han är besatt av mig och han vill umgås med mig dygnet runt.

Såvida du inte har något emot att bara umgås med honom så låter det inte särskilt hälsosamt. [sad]


   
SvaraCitera

dumpa snarast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

säg att du inte vill bestämma det nu [shake]

Vill verkligen inte förlora honom eftersom vi båda känns som andra människor tillsammans. Han är inget svin längre och sköter skolan och allt sånt sen vi blev bra vänner och tillsammans.

Åtta:

Det måste vara något fel på din pojkvän. Är han djupt religiös eller något?

Han är inte djupt religiös, utan snarare lycklig med det liv han lever nu och vill inte hamna i en massa skit igen. Han säger att det är jag som har hjälpt honom in i det bra samhället.


   
SvaraCitera

Haha, va.


   
SvaraCitera

Hade sprungit åt andra hållet, inte helt osannolikt bokstavligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Åh, fyfan så läskig. [shake]

Egentligen inte, det är hur jag inte ska såra honom som är mitt stora problem.

timeisrunningout:

Äktenskap är ju ändå ett stort steg.

Ja, det är det verkligen, det är just därför jag behöver lite hjälp hur jag ska få fram vilken dålig idé det är.

timeisrunningout:

Såvida du inte har något emot att bara umgås med honom

Jag älskar att umgås med honom och vara hans flickvän och jag myr psykist mycket bättre sen jag blev tillsammans med honom. Men jag är inte direkt redo att bli hans fru.

Macktorsken:

dumpa snarast

Det vill jag inte. Jag vill inte gifta mig med honom


   
SvaraCitera

inget fel med att vara tillsammans i x antal år till innan man gifter sig.
lite väl tidigt att fria nu, särskilt om han själv också är 17år, men fortsätt vara tillsammans om ni är lyckliga tillsammans och se hur det utvecklar sig.


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Vill verkligen inte förlora honom eftersom vi båda känns som andra människor tillsammans. Han är inget svin längre och sköter skolan och allt sånt sen vi blev bra vänner och tillsammans

ja men du måste inte gifta dig med honom för det? om min kille hade friat till mig hade jag skrattat rakt ut, typ. hade inte ens tagit det seriöst [crazy] (det kan iofs bero på att jag inte riktigt ser poängen med äktenskap, och det vet han. men ändå [no-no])


   
SvaraCitera
time
 time

PixPoxy:

Det vill jag inte. Jag vill inte gifta mig med honom

Tror du att du skulle vilja det i framtiden? För jag menar, tvångsäktenskap är nog ingen bra idé och förmodligen (förhoppningsvis) inte något han skulle vilja att du gjorde mot din vilja. Det är bara att säga att du inte är redo för ett så stort steg, att det inte har med honom att göra, utan snarare att du kanske är så ung och typ... vill veta att ni klarar av varandra som ett par i mer än bara två månader.

Jag förstår att du inte vill göra honom ledsen, men det är sånt han själv borde ta i beräkningen med tanke på hur tidigt han frågade.


   
SvaraCitera

Låter som ett klassiskt exempel på en to-be kvinnomisshandlare.


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Det vill jag inte. Jag vill inte gifta mig med honom

Säg det då.

Knarko:

tillsammans

Du är säkert gifta sig tidigt typen.


   
SvaraCitera