Aviseringar
Rensa alla

Min kille gillar BDSM


Ämnesstartare

Nu är det så att jag behöver hjälp och tips. Jag har en pojkvän som jag vart tillsammans med i snart 9 månader och vi har det verkligen riktigt bra. Jag älskar honom extremt mycket och vet att han älskar mig också.

Vi har även ett riktigt bra sexliv. Men så nu för någon vecka sedan började vi prata lite mer om egna sexuella fantasier och fetischer och liknande. Så kom det fram att han brukar titta på BDSM porr. Jag vet redan att han tittar på porr då och då och har inga problem med det överhuvudtaget. Men just när han sa det bildades en stor klump i min mage direkt, för att det är just det av alla grejer som jag inte kan stå ut med.
Jag tittar själv inte på så mycket porr, har aldrig riktigt tänt på det. Men sen han sa att han var intresserad av det så har jag ändå försökt kolla lite på iaf BDSM bara för att få en lite bättre uppfattning. Men nej, nej och nej. Kan inte för hela mitt liv förstå hur man kan tända på det (inget hat mot er som gör det, bara jag som inte har samma åsikter) och tycker själv bara att det är så äckligt. Mådde illa när jag tittade på någon av de lite mer extrema sorterna. För mig ser det mer ut som tortyr än njutning. Skulle aldrig vilja göra det själv och även ifall jag säger åt mig själv att inte göra det så stör jag mig något rejält på att han tycker om det.

Så pratade med honom om det för någon dag sedan och frågade ifall han bara tycker om att titta på det eller ifall det är något han vill prova på själv. För har själv haft fantasier som jag aldrig någonsin skulle vilja prova på i verkligheten. Då sa han bara att han inte visste eftersom han aldrig provat det förut, men att han är klart intresserad och tror att han skulle gilla det. Um, det var inte kul att höra. Alls.
Så jag sa sanningen till honom, att jag inte alls är intresserad av sånt. Men det enda svar jag fick var "men det kan du inte veta om du aldrig har provat" men samtidigt att han "aldrig skulle vilja göra något jag inte vill". Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, för även om han accepterar att jag inte vill så kommer jag aldrig kunna sluta undra ifall han är nöjd. Om inte han vill ha mer hela tiden och ifall han slutligen kommer tröttna. Och att det slutligen kommer skapa en spricka i vårt förhållande. Sen känns det som att jag aldrig kommer kunna sluta störa mig på att han spenderar tid varje dag till att titta på sånt och tycker om det. Jag hatar den tanken, och hatar mig själv för att jag har den.

Vad tycker ni jag ska göra? Vad är era syner på BDSM?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det enda som betyder något är hur du känner och vad du gillar, inte vad folk i allmänhet tycker om BDSM.

Du kan fundera om du skulle kunna testa de mjukare varianterna av BDSM. Om du inte vill det och inte gillar det ska du inte fortsätta med det. Hade BDSM varit nödvändigt för honom hade han mer öppet sökt en partner som gillar det.


   
SvaraCitera

Bara för att han inte får ha den sortens sex med dig så betyder det inte att han icke är nöjd med det han redan har med dig. Han ska aldrig göra något som du inte är med på. Kan du tänka dig att testa det så behöver det kanske inte nödvändigtvis vara den hårdaste sorten. Utan kanske mjukt, väldigt mjukt. Visa vart du vill att gränsen går. Lycka till Glad


   
SvaraCitera

Vill du inte prova och känner obehag inför det så ska du ju inte göra det. Sex ska ju inte vara ngt man ska pina sig till. BDSM behöver ju dock inte betyda att man halvt har ihjäl varandra utan kan ju vara ngt lite lätt också.


   
SvaraCitera

alltså jag skriver "ju" 7857474 ggr jämt


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det finns så mycket som ryms inom BDSM och i porren så är det inte nödvändigtvis så att det går att få en helt nyanserad bild, än mindre hitta något som faktiskt tilltalar.

Om du känner att det inte är något som du har något intresse för, då får han helt enkelt acceptera det.  Att han menar på att du inte kan veta om du inte prövat är till stor del lögn, och något som en del, mindre seriösa utövare, hävdar som ett argument för att få sin egen vilja igenom inte sin partners.

Men i alla fall. Det du inte vill ska du inte heller göra, och han kan inte kräva det av dig. Skulle det vara så att du någon själv stöter på något du gillar, ja testa då försiktigt för all del, med din vilja och dina villkor satta främst. Din kropp du bestämmer.


   
SvaraCitera

MeYouKnow: Vad är era syner på BDSM?

BDSM och allt annat som rör sig ute i "gränslandet" har enl mig ingenting med varken sex eller kärlek att göra. Dvs i klarspråk - ingenting för mig.


   
SvaraCitera
reben

det där med "d vet du inte om du inte provat" är så fucking dumt

gör bara saker du vill. e alltid den som inte vill som ska bestämma

🙁


   
SvaraCitera
reben

fuckar självrespekten helt med sånt manipulativt jävla trams


   
SvaraCitera
Kudhos

Prata med din partner. Och ha ett öppet sinne, även om det är inget för dig så kan du försöka minska barriären av förvirring. Bdsm är en stor paraplyterm för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Det finns så mycket som ryms inom BDSM och i porren så är det inte nödvändigtvis så att det går att få en helt nyanserad bild, än mindre hitta något som faktiskt tilltalar.

Om du känner att det inte är något som du har något intresse för, då får han helt enkelt acceptera det.  Att han menar på att du inte kan veta om du inte prövat är till stor del lögn, och något som en del, mindre seriösa utövare, hävdar som ett argument för att få sin egen vilja igenom inte sin partners.

Men i alla fall. Det du inte vill ska du inte heller göra, och han kan inte kräva det av dig. Skulle det vara så att du någon själv stöter på något du gillar, ja testa då försiktigt för all del, med din vilja och dina villkor satta främst. Din kropp du bestämmer.

Ja, jag har tänkt på det en del. Antar att jag har en hel del fördomar som många andra. Skulle lätt kunna tänka mig lite mer rough sex och lite rollspel, som jag också sagt till honom, men allt som har med smärta att göra känns så fruktansvärt obehagligt och bara tanken på det tar emot.
Han har ju inte riktigt provat på det innan i heller, så vet ju inte vad exakt det är han gillar. Kan ju alltid hoppas på att han inte tycker det är lika kul som han trodde men känns samtidigt dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godismannen:

BDSM och allt annat som rör sig ute i "gränslandet" har enl mig ingenting med varken sex eller kärlek att göra. Dvs i klarspråk - ingenting för mig.

Ungefär vad jag känner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Bara för att han inte får ha den sortens sex med dig så betyder det inte att han icke är nöjd med det han redan har med dig. Han ska aldrig göra något som du inte är med på. Kan du tänka dig att testa det så behöver det kanske inte nödvändigtvis vara den hårdaste sorten. Utan kanske mjukt, väldigt mjukt. Visa vart du vill att gränsen går. Lycka till Glad

Självklart vet jag det, men är en person som nästan gillar att ge mer än ta. Och att veta att han vill ha mer än vad jag kan ge honom, även ifall han inte försöker pressa mig, känns jobbigt och är något jag alltid kommer undra över.
Tack!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

MeYouKnow:

Ja, jag har tänkt på det en del. Antar att jag har en hel del fördomar som många andra. Skulle lätt kunna tänka mig lite mer rough sex och lite rollspel, som jag också sagt till honom, men allt som har med smärta att göra känns så fruktansvärt obehagligt och bara tanken på det tar emot.
Han har ju inte riktigt provat på det innan i heller, så vet ju inte vad exakt det är han gillar. Kan ju alltid hoppas på att han inte tycker det är lika kul som han trodde men känns samtidigt dumt.

Grejen är så här, att gilla BDSM är lite som att gilla att läsa böcker det finns så många grenar och områden, och vissa saker gillar man andra inte. Rollspel är en liten del, precis som smärta är en liten del, och det ena innebär inte det andra. Det är bara att ni pratar om det, om det är någon han får acceptera som fantasi i er relation så är det så. För alltid alltid, är du själv osäker, känner att bara tanken är obehaglig så ska du anvstå. BDSM är som allt annat i en relation, det kan bara bli bra om det är ömsesidigt, annars blir det fel.


   
SvaraCitera

tycker du ska göra slut


   
SvaraCitera