Aviseringar
Rensa alla

Min kompis har cancer


Varit med om samma, kramar till dig shatterLedsenHjärta


   
SvaraCitera

Jag beklagar. Min farmor dog i cancer.


   
SvaraCitera

Ajdå, kram till dig! Ledsen


   
SvaraCitera

Åh herregud vet inte vad jag ska säga Gråter

Jag hade en kompis när jag var yngre som hade cancer, det var inte i hjärnan dock utan bara leukemi. Som tur var blev han frisk efter långa cellbehandlingar 

Jag hoppas att det går så bra som möjligt för din vän. Kram 


   
SvaraCitera

den.fete: Min farmor dog i cancer.

lite fel tillfälle kanske


   
SvaraCitera

Som någon som haft många i min närhet som drabbats och är drabbade av dette helvete till sjukdom som slår så hårt både mot den sjuke och dennes omgivning så kan jag verkligen lida med dig. Det viktiga nu är att du finns där när din vän behöver det men också ger utrymme när vederbörande behöver det,  ibland vill man prata ut ibland vill man försöka tänka på något annat. Fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Varit med om samma, kramar till dig shatterLedsenHjärta

hur gick det? :/ 

Gasolinerainbow:
Hur ser prognosen ut? Planeras någon behandling? Vet du om den metastaserat?

jag vet inte Gråter vet inget annat än att han har en tumör i hjärnan och har påbörjat en behandling. 

Lotus Elise:
Åh, shatter, jag vet hur hemskt det är. Livet är orättvist, jag borde veta, har hört min mamma berätta om alla de hon behandlat som dött. Min låtsas morfar dog i cancer, en annan släkting likaså. Det är hemskt, det är svårt att ta in.

Mitt förslag är att du verkligen visar ditt stöd för denna vänn, och om du blir att må dåligt av.hennes.cancer,psykiskt altså, borde du prata med tex stödgrupper osv. Jag finns här, likaså många andra UM;are och även dina kompisar kommer finnas där. Har du det jobbigt, eller bara vill prata, tveka inte. Prata, det hjälper.

Massor av styrkekramar. Hoppas din kompis kan bli opererad och.kommer må bra

Kram!

tack elise <3 jag är bara så shockad. 17 år liksom, svårt att tänka sig 🙁 han är till och med yngre än mig. Trodde först läraren menade en lärare vid samma namn. Fy :'( Vet inte vad jag ska säga till honom, funderade på att skicka ett sms. Men vad ska man säga? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Som någon som haft många i min närhet som drabbats och är drabbade av dette helvete till sjukdom som slår så hårt både mot den sjuke och dennes omgivning så kan jag verkligen lida med dig. Det viktiga nu är att du finns där när din vän behöver det men också ger utrymme när vederbörande behöver det,  ibland vill man prata ut ibland vill man försöka tänka på något annat. Fan.

men när vet man när han vill prata om det eller inte prata om det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor:
Cancer suger.

ja verkligen. och han varken röker, dricker eller tar droger. Alltid tränat och ätit hälsosamt. En av de människorna som alltid är i skolan och otoligt sällan sjuk. Frisk och stark och så händer detta.


   
SvaraCitera

shatter:

men när vet man när han vill prata om det eller inte prata om det? 

Är nog olika från person till person, min mor blev väldigt trött på att ses som den cancersjuke i alla sammanhang men behövde förstås också stöd och möjligheten att få ventilera ibland. Det viktiga är väl att visa att du är beredd att stötta om din vän vill och att han inte ska behöva må dåligt över att "lasta över det" på dig så kanske din vän själv kan välja? Men det är klart alla öppnar vi inte upp oss hur lätt som helst heller. Framförallt kan väl män/killar ha svårt för sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Är nog olika från person till person, min mor blev väldigt trött på att ses som den cancersjuke i alla sammanhang men behövde förstås också stöd och möjligheten att få ventilera ibland. Det viktiga är väl att visa att du är beredd att stötta om din vän vill och att han inte ska behöva må dåligt över att "lasta över det" på dig så kanske din vän själv kan välja? Men det är klart alla öppnar vi inte upp oss hur lätt som helst heller.

det var tråkigt att höra, beklagar 🙁 ja, det stämmer nog. Tänkt smsa honom nu, vad tycker du att jag ska skriva? 


   
SvaraCitera

shatter:Gråter
tack elise <3 jag är bara så shockad. 17 år liksom, svårt att tänka sig 🙁 han är till och med yngre än mig. Trodde först läraren menade en lärare vid samma namn. Fy :'( Vet inte vad jag ska säga till honom, funderade på att skicka ett sms. Men vad ska man säga? :/

Ja, det är hemskt..

Behöver.inte vara mycket, typ "hörde om det som hänt. Finns här, och tänker på dig.  Hör gärna av dig, kram" eller nåt. Jag vet inte...


   
SvaraCitera

shatter:

det var tråkigt att höra, beklagar 🙁 ja, det stämmer nog. Tänkt smsa honom nu, vad tycker du att jag ska skriva? 

Ja just modern min har dock iaf fysiskt tillfrisknat nu efter ett återfall i somras men tack.

Det är svårt, jag tyckte själv det var hur jävla svårt som helst och att jag sög på att vara stöttande.  Men du får försöka förmedla att du finns där och vill finnas där, det är nog "enklare" för dig att veta hur ska du ta dig an din vän. Tror på dig.


   
SvaraCitera

shatter:

tack Hjärta är bara så jävla hemskt. 

Ja, det suger. Livet är tyvärr orättvist och stundom bra jäkla kasst Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja just modern min har dock iaf fysiskt tillfrisknat nu efter ett återfall i somras men tack.

Det är svårt, jag tyckte själv det var hur jävla svårt som helst och att jag sög på att vara stöttande.  Men du får försöka förmedla att du finns där och vill finnas där, det är nog "enklare" för dig att veta hur ska du ta dig an din vän. Tror på dig.

det var skönt att höra <3  
känner honom inte jätte väl, känt honom i två år och pratar nästan enbart med honom  skolan, äter lunch tsm med hnm ibland, grupparbeten, kallpratar i korridoren, argumenterar ibland när vi kmr in på nåt ämne där vi tkr olika, fast inte mkt mer än så, a du förstår nog vilken typ av relation vi har.


   
SvaraCitera