Aviseringar
Rensa alla

min kompis tog sönder min kamera.


Ämnesstartare

hej, för typ 2 månader sedan var jag på en fest med lite kompisar och ganska många som man känner men inte riktigt kan räknar som vänner.
Så kom en tjej fram som jag känner ganska bra men vi umgås inte privat. Också hade hon min kamera och sa att hon hade lånat den och tagit foto och så, jag bara: ja okej! men ta du fler om du vill..
Så gick hon iväg och sen typ en timme senare kom hon tillbaka med den igen och då var den trasig, objektivet var helt intryckt. hon sa att "det bara hade blivit så helt plötsligt" jag bara: "ja, jo eller hur" men sen erkände hon att hon hade tappat den iaf.

Kan jag kräva henne på pengar för kameran, hade det varit jag som hade tappat hennes så hade jag sett till att betala för den, men hon kommer aldrig säga att hon ska göra det frivilligt, jag har pratat med henne om det men det kommer ingenstans.. Vad kan jag göra? Tack på förhand![smile]


   
Citera

Slå skiten ur henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Slå skiten ur henne

tror tyvärr inte att det hjälper,
men man kan ju testa[crazy]


   
SvaraCitera

Klart du kan kräva henne på pengar!


   
SvaraCitera

passaro:

Slå skiten ur henne.


   
SvaraCitera

skvallra för päronen[cool]


   
SvaraCitera

Volta:

Klart du kan kräva henne på pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volta:

Klart du kan kräva henne på pengar!


   
SvaraCitera
kachin

pajja hennes [badgrin]


   
SvaraCitera

Det var 2 månader sen, get over it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volta:

Klart du kan kräva henne på pengar!

men frågan är bara hur?[crazy]

Chickfactor:

skvallra för päronen

har jag gjort[rolleyes] men det verkade ju inte precis hjälpa..

Moderkakan:

Det var 2 månader sen, get over it

snobb, så du har råd att köpa nya kamror stup i kvarten? alla har kanske inte det, tänk på det innan du uttalar dig tack!


   
SvaraCitera

Daisies:

snobb, så du har råd att köpa nya kamror stup i kvarten? alla har kanske inte det, tänk på det innan du uttalar dig tack!

Nej, men jag väntar inte i två månader innan jag gör någonting åt saken.


   
SvaraCitera

Säg åt henne att du vill att hon betalar för reparationen/ny kamera. Vill hon inte så se till att pusha hårdare för att hon ska göra det. Kan hon inte p g a pengabrist så låt det vara, det var en olycka. Trist på kameran btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Nej, men jag väntar inte i två månader innan jag gör någonting åt saken.

då har vi något gemensamt då,
jag väntar inte heller iu två månader. jag hörde av mig till henne dagen efter och har ring och smsat henne massor av gånger. ingen respons. så då är det väl ganska naturligt att man vill veta om man gör rätt eller vad man ska göra annorlunda? så återigen, uttala dig inte innan du vet vad du snackar om![tired]


   
SvaraCitera

Daisies:

men frågan är bara hur?

Var ärlig och rättfram och säg att hon själv erkänt att hon tappat den och att hon får stå för bekostnaderna.


   
SvaraCitera