Aviseringar
Rensa alla

min kompis tog sönder min kamera.


Ämnesstartare

Volta:

Var ärlig och rättfram och säg att hon själv erkänt att hon tappat den och att hon får stå för bekostnaderna.

mm, får väl göra det, man tycker ju att hon själv borde inse det tillslut, men tydligen inte,,


   
SvaraCitera

Daisies:

e heller i

Uppenbarligen så funkade det inte med sms då får du väl fan åka dit, kontakta hennes föräldrar eller vad fan som helst, känns ju minst jävla logiskt att göra en tråd på UM och förvänta dig pengar tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[ kontakta hennes föräldrar eller vad fan som helst, känns ju minst jävla logiskt att göra en tråd på UM och förvänta dig pengar tillbaka.

hennes föräldrar vet och det hjälper inte det minsta,
sa jag någonsin att tråden skulle göra att jag fick pengarna tillbaka? nej det gjorde jag inte kan jag svara direkt på det då. Men eftersom man inte får någon som helst respons från hennes och hennes familjs håll är det väl inte så konstigt om man undrar om man har helt fel i att kräva henne på pengar. att fråga om hjälp med idéer har aldrig skadat. iaf inte mig.


   
SvaraCitera

Två månader känns som en lång tid att bara ringa och skicka lite sms, gör du det varje dag?
Fan va meningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Fan va meningslöst.

var mer insatt innan du uttalar dig,
i alla fall kanske det inte känns som att man vill ha en ovän bara för att en kamera har gått sönder. så varför stressa på det. det är min åsikt iaf sen kan du ju tycka vad du vill, men sålänge du inte har alla fakta så behöver du ju faktiskt inte uttala dig. jag ville få henne att inse det själv men nu verkar det inte som att hon kommer göra det så då får man byta taktik,,


   
SvaraCitera

säg att hon kan betala lite i taget, eller inse att du får skylla dig själv om du lånar ut en kamera på en fest.


   
SvaraCitera

Daisies:

i

bla bla bla
Varför säger du 10 gånger att jag inte behöver uttala mig?
Uppenbarligen så gör jag det i alla fall.

Tycker bara din metod är korkad, du kan inte förvänta dig att hon självmant ger dig pengarna utan att du pushar henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvänta dig inga pengar. Och låna inte ut din kamera igen.


   
SvaraCitera

Kräv pengar. Får du inga, gå till hennes föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Tycker bara din metod är korkad, du kan inte förvänta dig att hon självmant ger dig pengarna utan att du pushar henne.

det verkar ju inte precis gå in, tröga personer kräver tröga metoder.. det är iaf vad jag har lärt mig.
menar bara för din egen skull att det blir lite patetiskt när du sitter och hackar på min metod när du inte har något bättre att komma med själv. allt du sagt har jag i princip redan gjort, gör inte det din metod till korkad också isåfall? [tired] nej det hade jag inte precis förväntat mig heller..[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

säg att hon kan betala lite i taget, eller inse att du får skylla dig själv om du lånar ut en kamera på en fest.

grejen är att jag inte lånade ut den utan hon hittade den och tog en massa kort.. men jag vet, man borde inte ha kamera med sig överhuvudtaget till fester..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

gå till hennes föräldrar.

hennes föräldrar bryr sig inte, så där har jag tyvärr inget att hämta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet i sådana här situtationer är att personen i fråga självmant ska erbjuda ersättning för det denne har förstört. Dels för att det hör till vett och fason och dessutom för att man som individ vill undvika att kräva sina polare på pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Problemet i sådana här situtationer är att personen i fråga självmant ska erbjuda ersättning för det denne har förstört. Dels för att det hör till vett och fason och dessutom för att man som individ vill undvika att kräva sina polare på pengar.

exakt min åsikt! Well spoken![bigsmile]
men beklagligt nog verkar inte alla fatta det och då blir det så att man blir den där krävande,, inte så kul.


   
SvaraCitera

Daisies:

grejen är att jag inte lånade ut den utan hon hittade den och tog en massa kort.. men jag vet, man borde inte ha kamera med sig överhuvudtaget till fester..

du gav ju henne tillåtelse att fortsätta ta bilder.


   
SvaraCitera