Aviseringar
Rensa alla

Min kompis vägrar acceptera hans homosexualitet.


Ämnesstartare

Min kompis är homosexuell men har inte brättat det för någon förutom mig. Han hatar sin läggning och tror att han kan ''bota'' den genom olika terapier och liknande. Han har studerat att i USA finns det flera rörelser och organisationer som menar att de hjälpt ''bota'' tusentals homosexuella att bli heterosexuella. Han har redan nu lagt ner flera tusen spänn på olika tvivelaktiga människor som påstår att de kan ''bota'' honom här i Sverige.

Min kompis mår inte bra, han är i en livskris. Hela hans liv har han drömt om att ha det ''normala'' Svenssonlivet. Ha en fru, några barn och bo i en villa etc. Därför kan han inte acceptera den läggning han har som han ser som en äcklig åkomma. Han är övertygad om att han inte föddes homosexuell utan att det utvecklats på grund av hans problematiska barndom.

Hur ska jag bäst hjälpa honom genom denna livskris? Ska jag stötta honom i de beslut han tar eller få han på en annan väg? Han är verkligen motiverad att göra VAD som helst som krävs för att bli heterosexuell.


   
Citera

Jag vägrar acceptera min besexualitet.
Vet hure är.


   
SvaraCitera

självklart skall du göra allt du kan emot din kamrats vilja.


   
SvaraCitera

Elektriska stolen:

besexualitet.

hur är man när man är besexuell?


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

hur är man när man ä besexuell?

VET EJ MAN KOMMER AV ATT BE TI GUD KANSKE


   
SvaraCitera

din kompis är ett irltroll.


   
SvaraCitera

OF 5:

självklart skall du göra allt du kan emot din kamrats vilja.

[y]


   
SvaraCitera

Fråga honom ifall han verkligen behöver terapi från att bli det han är, och få honom att själv tänka till ifall det är det som han verkligen vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att leva i ett homosexuellt förhållande finns inte för honom, han säger hellre leva i celibat än att leva med en man fast det är män han blir attraherad av.

Jag är rolig för hans mentala hälsa om ''behandlingen'' inte fungerar för honom. Han är instabil som fan just nu.


   
SvaraCitera

aa annars kan han botas

homosexualitet är en jävla sjukdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

aa annars kan han botas

homosexualitet är en jävla sjukdom

Det håller han med dig om, han ser sig själv som psykiskt sjuk, självhatet hos honom är enormt och det är därför han arbetar för att ändra sig själv.


   
SvaraCitera

knulla honom mvh.


   
SvaraCitera

Geller:

Det håller han med dig om

bra

är han homofob oxå? lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

bra

är han homofob oxå? lr

Han är en självhatande homo helt klart.


   
SvaraCitera

Geller:

Han är en självhatande homo helt klart.

bra, han o jag har mkt gemensamt


   
SvaraCitera