Aviseringar
Rensa alla

Min kompis vägrar prata med mig.


Ämnesstartare

Jag tkr du ska avvakta lite. låta det rinna över.
Om hon fortsätter på samma sätt så skit i det bara. Då kanske hon inte var någon bra kompis trots allt. det låter ju lite konstigt, med tanke på att det var hon som gjorde slut liksom. Men man behöver inte vara oberörd för att man gör slut ändå, killen kan fortfarande ligga henne varmt om hjärtat och hon kanske t o m älskar honom fortfarande? vem vet. hon kanske gjorde slut av speciella skäl osv. men avvakta lite och försök sedan prata med henne. eventuellt kanske du hamnar i en situation där du måste välja. förutsatt att du fortsätter träffa den där duden.

lycka till


   
SvaraCitera
Jeay_L

2 månader är inte en lång tid, även om hon var den som dumpade kanske det tog hårt på henne, ibland dumpar man inte för att känslorna tar slut utan för att det helt enkelt inte funkar...

Sen va fan, skyll inte på att du är full! Nog fasen har jag varit full antal ggr men jag har ändå kunnat kontrollera mina handlingar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Sen va fan, skyll inte på att du är full! Nog fasen har jag varit full antal ggr men jag har ändå kunnat kontrollera mina handlingar!

Att man kan kontrollera sina handlingar när man är packad är inte alltid sant. Jag tkr dock att det är jävligt lågt att skylla på det. Man har ju valt att supa ner sig, då får man stå för vad man gör. Man får så att säga skylla sig själv. Det tkr dock att det är en förmildrande omständighet[y]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Hell_man:

Att man kan kontrollera sina handlingar när man är packad är inte alltid sant. Jag tkr dock att det är jävligt lågt att skylla på det

Det är förjävligt låg att skylla på det! Sen bara för att man dricker alkohol behöver man ju inte bli så packad att man inte kan kontrollera sig själv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

en förhållande är inte glömt bara för att man gjort slut, speciellt inte efter 2 månader. Visa lite respekt.

Men dom har knappt pratat med varandra sen dom gjorde slut. Det var ju liksom inget vi planerade, det bara blev så.

PrickiigStrumpa:

fylla är inget att skylla på.. det är en regel. man går inte å pippar kompisars ex eller pojkvänner. Man Gör inte det! Skäms på dig![mad][no-no] Tycker det är rätt av din kompis att göra så som hon gör.
SKÄMS!

Men asså, det var ju inget vi planerade som sagt. Det bara hände.

God Konsument:

Skit i henne? Har de gjort slut så har hon väl ingen som helst rätt att lägga sig i det där?

Nej tycker det också. Fattar inte vad hon blir så sur för.

kruxz:

Vore hon den som blev dumpad hade det kanske varit lite dumt av dig att ligga med honom, men så är ju ej fallet nu. Hon förtjänar helt enkelt inte dig som vän.

Precis, tycker det också. Att det hade varit annorlunda om det hade varit tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneaF:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Sluta vara billig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Sluta vara billig.

Och du ska vara moderator? Fyfan.

Hell_man:

Men man behöver inte vara oberörd för att man gör slut ändå, killen kan fortfarande ligga henne varmt om hjärtat och hon kanske t o m älskar honom fortfarande? vem vet. hon kanske gjorde slut av speciella skäl osv.

Hon sa att hon gjorde slut för att hon tappat känslorna för honom, så tror inte hon älskar honom fortfarande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneaF:

Man kan ju knappast styra sina handlingar när man är full.

Jo det kan man faktiskt. Bara för det är lättare att inte bry sig om konsekvenser just då har man fortfarande sin fria vilja till hands när den så skulle behövas.

Innerst inne ville du ha sex med honom, eftersom du var kåt. Du använder bara din fylla som en ursäkt för att det inte skulle vara ditt fel att ni knullade. Om din kompis nu tycker att ex-pojkvänner är hands off, så är det hands off och då får respektera det.

Eftersom du inte kunde det är du inte en sann vän, och då är du ingenting att ha längre. Men i slutändan var det ju värt det i dina ögon ändå, eftersom du fick snopp.

Just curious: Linnea F = Linnea FAIL?


   
SvaraCitera

linneaF:

Men vadå? Man kan ju knappast styra sina handlingar när man är full.

FAIL. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneaF:

Men vadå? Man kan ju knappast styra sina handlingar när man är full.

Ett argument som andvänts i hur många våldtäktsrättegångar som helst, och det har inte fungerat då heller.

Så, är du troll eller bara dum i huvudet?


   
SvaraCitera

om jag ska vara ärlig så hade jag också blivit sur om jag var din kompis. 2 månader är ju ingenting.

enhimmelskdrog:

och kompisars ex är för det mesta forbidden fruit så att säga

ja, precis.

linneaF:

Men vadå? Man kan ju knappast styra sina handlingar när man är full.

kan man visst då [no-no] :

Avatar:

Bara för det är lättare att inte bry sig om konsekvenser just då har man fortfarande sin fria vilja till hands när den så skulle behövas.

...När det kommer till sex så vet man precis vad man gör. rakt igenom hela akten, oavsett om man är full eller inte.

om du bara var kåt så kunde du ju ha tagit någon annan kille där.

linneaF:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

du får helt enkelt acceptera att hon blev ledsen. hon kommer till dig när hon vill ta upp kontakten igen. du gjorde en dum sak och här är konsekvenserna. tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var hänsynslöst av dig. Vem vill ha en hänsynslös vän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aknej:

...När det kommer till sex så vet man precis vad man gör. rakt igenom hela akten, oavsett om man är full eller inte.

And your point is?

Det var ju för fan det jag sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kompisars ex är för det mesta forbidden

PrickiigStrumpa:

man går inte å pippar kompisars ex

Oväntad:

Det var hänsynslöst av dig. Vem vill ha en hänsynslös vän?

Alltså, är det bara jag som inte ser problemet i det? Okej att det är lite dumt om de nyligen har gjort slut då heta känslor fortfarande kan finnas kvar. Men om det var hennes kompis som gjorde slut med honom så ser jag ännu mindre problem i det.

Vad anser ni om det te x har gått 1 - 1,5 år efter deras förhållande tog slut? Är det fortfarande "förbjudet" då och isåfall varför?

Det känns mer som att det har blivit så, punk slut. Det finns ingen riktig anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Vad anser ni om det te x har gått 1 - 1,5 år efter deras förhållande tog slut? Är det fortfarande "förbjudet" då och isåfall varför?

Det är inte nödvändigtvis "förbjudet" ens dagen efter. Det beror ju på hur kompisen känner inför saken.


   
SvaraCitera