Aviseringar
Rensa alla

min kropp är fel


amsi:

salt

får jag visa alla mediciner jag tar här också [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

får jag visa alla mediciner jag tar här också

det är klart att du får!

jag borde visa alla, de här är bara tillfälliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Varför är piller dåligt?

Piller är nödvändiga ibland, men det är inte bra för levern att knapra i sig en massa piller den måste bryta ned, eller utsätta sig för ev skadliga biverkningar efter långvarigt bruk.


   
SvaraCitera

isola:

Piller är nödvändiga ibland, men det är inte bra för levern att knapra i sig en massa piller den måste bryta ned, eller utsätta sig för ev skadliga biverkningar efter långvarigt bruk.

[crazy] Eller så är piller helt otroligt bra för att förbättra folks tillvaro. Jag skulle exempelvis inte ha en ens närapå dräglig tillvaro utan mina piller. Sedan ger knappast alla mediciner eller tillskott levern stryk.

Mitt case är bara att "piller är dåligt" är ett fullkomligt idiotiskt uttalande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

[crazy] Eller så är piller helt otroligt bra för att förbättra folks tillvaro. Jag skulle exempelvis inte ha en ens närapå dräglig tillvaro utan mina piller. Sedan ger knappast alla mediciner eller tillskott levern

Ja, piller är nödvändiga ibland, vilket jag skrev. Men det finns en anledning till varför man inte ska käka mediciner i onödan.


   
SvaraCitera

isola:

Ja, piller är nödvändiga ibland, vilket jag skrev. Men det finns en anledning till varför man inte ska käka mediciner i onödan.

Ögon i en plåthink:

Mitt case är bara att "piller är dåligt" är ett fullkomligt idiotiskt uttalande.


   
SvaraCitera

min pillerlåda

Image
1,5 tabletter varje dag

Image
åtta tabletter en dag i veckan

Image
en tablett om dagen två dagar efter att jag tagit medicinen ovan

Image
en tablett per 24 timmar vid behov (varje/varannan dag)

Image
var dag två tabletter

Image
var dag två tabletter

Image
när jag pallar


   
SvaraCitera

Har hört att alla kvinnors problem går över om man håller käft, sminkar sig fint och får lite kuk i sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja eller så byter jag kropp så försvinner det

svårt


   
SvaraCitera

Äsch, det finns säkert någon påg där ute som är helt dunderförtjust i målarfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Har hört att alla kvinnors problem går över om man håller käft, sminkar sig fint och får lite kuk i sig

Ungefär som för män då, fast man skippar sminket (eller vad vet jag, det kanske blir awesome level 2 då...). Och för den delen, ge kuk istället för få (om man nu inte är lagd på det sättet!

OnT: Tycker mediciner är läskiga, men nödvändiga i vissa sammanhang. Hjälpmedel för att saker och ting ska fungera...! Som glasögon/linser för ögonen... fast annat!

Själv undviker jag mediciner i den mån jag kan. En Ipren ibland blir det, men sällan mer. Under våren (pollenhelvete!) skulle jag antagligen behöva mer... men lever fortfarande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jobbigt med piller. [sad]
Behöver ba' Ventoline Diskus och Pulmicort i princip varje dag.


   
SvaraCitera