Aviseringar
Rensa alla

Min lillebror förstör mitt liv


Ämnesstartare

Hej jag fyller 13 och min lillebror är 2 år yngre än mig. Han iretterar alltid mig. Har nu blivit galet sur för allt han gör. Han retar altid mig , Han förföljer mig när jag har vänner  hemma och sånt , han är högljud , han slår mig om han blir arg  t.e.x om Han skriker Bara för att göra mig iretterad så blir jag så arg efter ett tag att jag säger typ "håll tyst din skitunge" eller något för att jag är galet sur och så får han damp och börjar slå mig och tillslut puttar jag ut honom från huset (genom dörren såklart) och låser för att försvara mig . Det kan hända att jag slår till baka men han börjar stor gråta och skriker s


   
Citera

nice brorsan.. grattis antar jag


   
SvaraCitera

Sånt beteende växer man ifrån så 1-2 år kanske mindre. Testa att ignorera honom typ säg bara "lägg av" och när han märker att du inte gör nåt tillbaks då blir det tråkigt för honom att fortsättas retas så det tråkar ut honom istället :p hoppas du fattar vad jag menar är inte så bra på att förklara saker o ting.  Kan ta några gånger inan han ger upp totalt gissar jag 


   
SvaraCitera

Har haft en olidligt jobbig styvbrorsa som är 3 år yngre, hur jobbig som helst, nästan värre än din brorsa men ignorans blandat med ordentliga tillrättavisningar/åtrytningar har fått honom att bete sig som folk


   
SvaraCitera

Det går över, jag har tre syskon, jag vet. 


   
SvaraCitera