Aviseringar
Rensa alla

Min lön...


xparn:

min arbetsledare sa att han får skriva nytt tidsrapport så att han kan skicka in det på nytt..

Men det är inte så att man får lönen en månad i efterskott? Så var det iaf för mig när man inte är fast anställd utan timanställd och då jobbade jag inom försvaret och så var det också när jag jobbade extra på mcdonalds. När man är fast anställd får man lön samma månad varje 25:e, men inte som sagt om man bara är sommaranställd eller timanställd då får man månaden efter.

Jag tror det är så oavsett om man är 18 eller ej. Anställningsformen som styr.

Kolla med http://www.lo.se/ung
Ring dom - Fackets hjälptelefon, ställ din lönefråga till oss.
Numret är 020 - 56 00 56 och vi har öppet vardagar 08,00-17,00.


   
SvaraCitera
loita

Daybreak:

en det är inte så att man får lönen en månad i efterskott?

beror på vart man jobbar också... på två av mina arbetsplatser fick jag samma månad på en en månad efter, den nya vette fan 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

som sagt om man bara är sommaranställd eller timanställd då får man månaden efter.

Det var ju sagt redan på mötet med alla ungdommar, som skulle sommarbeta just där att vi ska få lönen det datumet. och nu när man ringt till folk så är det ju ett klart fel eller något som har hänt...

Så tror inte det. Ska ringa LO imorgon. Har skrivit ny tidsrapport hos arbetschefen (we) och han ska skicka in den igen... antar att jag kommer få lön först den 15:de isåfall. Men ska ringa imorgon och fråga.


   
SvaraCitera
loita

fast jag är timanställd på alla ställen och fått samma månad på två ställen


   
SvaraCitera

Daybreak:

Anställningsformen som styr.

Det beror helt på avtalet, inte anställningsformen. Academic Work betalar t ex en månad efter, medan bekanta som är timanställda hos ett stort svenskt rederi får lönen samma månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera