Aviseringar
Rensa alla

Min lön...


Ämnesstartare

Hej, jag har sommarjobbat i juni och skulle fått min lön den 25:e men dom sa att om den inte kommit då så ska den kommit 31:a men den har inte kommit och när jag ringde och frågade vad som hänt.. då sa dom att Tidsrapporten har inte kommit och att hon skulle leta efter den och ringa mig om hon hittar den (vilket jag tror är bull)

Så om man ska anmäla dom hur gör jag? Stadsdelsförvaltningen kista-rinkeby.

Eller hur gör jag för att få min lön? Jag missar min räkning som jag måste betala... är rätt så förbannad.

tack för hjälp


   
Citera
loita

men asså är de jobb på stadsförvaltningen i kista eller hur menar du?? de låter ju ganska seriöst företag så då borde de ju inte lura dig, de är oftast små företag som man ska passa sig för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.lo.se/ung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

men asså är de jobb på stadsförvaltningen i kista eller hur menar du?? de låter ju ganska seriöst företag så då borde de ju inte lura dig, de är oftast små företag som man ska passa sig för

Även om det är seriöst så har dom ju gjort fel... och måste ju isåfall tas upp. Jag menar ska jag göra inget? min lön ska kastas bort och jag ska vara tyst och inte ens be om pengarna? hell no.


   
SvaraCitera

Ring facket direkt!


   
SvaraCitera
loita

xparn:

Även om det är seriöst så har dom ju gjort fel... och måste ju isåfall tas upp. Jag menar ska jag göra inget? min lön ska kastas bort och jag ska vara tyst och inte ens be om pengarna? hell no.

nej de sa jag inte, jag säger bara att jag tror inte de blåser dig om de är ett seriöst företag, jag har fått liknande att lönen inte kom men mkt riktigt ordnade de allting åt mig. men asså för mig löste det de på nån dag bara, tror jag fick de dagen efter, de hade blivit ngt fel så jag fick typ 200 när jag skulle ha flera tusen ^^'
men aa du kan ju ringa facket som stenen säger 😉 då kan du ju säga samma sak så vet väll dom vad du ska göra eller om du inget vill göra så gör dem de åt dig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

å kan du ju säga samma sak så vet väll dom vad du ska göra eller om du inget vill göra så gör dem de åt dig 😉

min arbetsledare sa att han får skriva nytt tidsrapport så att han kan skicka in det på nytt..

Fast det är först på måndag.. 🙁 Och då kommer lönen först den 15:de eftersom det är utbetalningsdag 15, 25, och 31:a ... suck


   
SvaraCitera
loita

jag vet inte ens vad en tidsraport är :/ fast jag behövde aldrig vänta på nån utbetalningsdag jag fick de dagen efter jag sa till, eller om de kanske var två dagar efter.... var de nog, tror jag ringde chefen på kvällen dagen efter prata han med ekonomi avdelningen och de satte in pengarna tills dagen därpå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

stadsförvaltningen i kista

loita:

seriöst företag

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
loita

SebastianE - menade kanske just de med stadsförvaltningen inte kommunen [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

tack för hjälp

Kräv kompensation på något sätt. Man kan i princip säga att de lånar pengar av dig nu och då ska du få inkassera ränta.

Och som sagt. Ring facket eller mejla och fråga om du har lagen i ryggen. (kontaktuppgifter till LO finns i länken oggelgoggel postade)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Fast det är först på måndag.. 🙁 Och då kommer lönen först den 15:de eftersom det är utbetalningsdag 15, 25, och 31:a ... suck

Du har ju blivit felbehandlad och borde pröva ringa facket, eller alternativt skälla ut arbetsplatsen. >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

SebastianE - menade kanske just de med stadsförvaltningen inte kommunen

Kan du bara inte skriva "arbetsgivaren"?


   
SvaraCitera
loita

SebastianE:

Kan du bara inte skriva "arbetsgivaren"?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

menade kanske just de med stadsförvaltningen inte kommunen [crazy]

Jag tror inte att stadsdelsförvaltningen är ett företag


   
SvaraCitera