Aviseringar
Rensa alla

Min Macbook morrar?!


Ämnesstartare

Ibland när jag sätter på min Macbook Pro ryter den som ett jävla lejon.... Den "morrar" i ett par sekunder och samtidigt vibrerar nederdelen på den kraftigt.

Första gången det hände satt jag på ett tåg och killen brevid bah "oj din dator var lite tjurig idag märker jag" jag bah öh aa... 

Trodde då det var för att jag laddat ner OS Jaguar eller vad det nu heter, typ som att det var meningen att datorn skulle morra som en argsint Jaguar för att visa hur kraftfull den är, fan vet jag....

I alla fall känns det inte sådär jättebra när man lagt ut 11k på en dator och så händer det här! Blir lite orolig. Garantin har gått ut och har ej försäkring. Har haft datorn i drygt ett år...

Kan tillägga att jag har ett "skal" runt datorn som även omsluter nederdelen.


   
Citera
Ämnesetiketter

Fläkten som får ett stolla-ryck kanske!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Fläkten som får ett stolla-ryck kanske!

Åh nej, fläkten låter som en svår sak att fixa! Fast nu när du säger det så!
Är det farligt?


   
SvaraCitera

motorcykelkillen: Åh nej, fläkten låter som en svår sak att fixa! Fast nu när du säger det så!
Är det farligt?

Nej, det brukar inte vara några större problem om det nu skulle vara det. Byta ut den bara, sitter kanske rätt jobbigt, men rätt lätt att byta när man väl "hittat" den så att säga.

Farligt vet jag inte. Kanske blir överhettad.

Kanske inte ens är fläkten, men det tar du enkelt reda på genom att ta ned DETTA program!


   
SvaraCitera

Min började göra det när jag hade i min The Sims-skiva i macbooken. Tror det kan vara den som snurrar eller nåt. Hm. 


   
SvaraCitera

har du testat att öppna o dammsuga fläkten?
löser de flesta problem med laptopar ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Löste problemet genom att ta ut en skiva jag hade i skivläsaren... sen dess har det inte låtit något alls. Förklaring, någon?


   
SvaraCitera

det kanske är en fluga som fastnat.


   
SvaraCitera

motorcykelkillen: Första gången det hände satt jag på ett tåg och killen brevid bah "oj din dator var lite tjurig idag märker jag" jag bah öh aa...

haha.


   
SvaraCitera

motorcykelkillen:
Löste problemet genom att ta ut en skiva jag hade i skivläsaren... sen dess har det inte låtit något alls. Förklaring, någon?

Det är ofta obalans i CD-skivor och därför låter det om dessa när dom snurrar.


   
SvaraCitera