Aviseringar
Rensa alla

Min mamma är dum


Ämnesstartare

Du ser ut som en riktig hästmänniska! 


   
SvaraCitera

gå och köp en jävla gunghäst. då har du en häst. Garanterat mycket billigare också


   
SvaraCitera

Men lilla gumman, en häst kostar inte "ba 10.000" den ska ha en försäkring, stall, veterinär, mat var månad. En gång kostnaden är "ba 10.000" sen kommer allt de andra. Förstår duuuu ??? 


   
SvaraCitera

Tänk såhär; du börjar snart gymnasiet. Där kommer det krävas att du lägger ner mycket tid i skolan, när du dessutom bor på landet antar jag att det kommer vara en bit till skolan, speciellt om du vill börja i någon linje som har någonting med hästar. Om du dessutom skulle vilja umgås mer med kompisar i gymnasiet blir det ju svårt med hästen där. Du får dessutom väldigt lite i månaden som student, inte alls tillräckligt för att betala för hästen. Om du dessutom skulle vilja ha lite kläder eller liknande så går ju inte det då alla pengar går till hästen.

Om du skulle köpa en häst i din ålder tycker jag att  ni som hel familj borde vara för detta, då de kommer behöva hjälpa till med hästen, oavsett vad du tror. Ibland kommer du vara upptagen vilket gör att de kommer få gå och fixa något med den.  Här skiljer det ju det sig från din bror då hans körkort inte kommer kräva någon tid utöver körlektioner för föräldrarna. Jag är dessutom säker på att de kommer hjälpa dig med körkortet när du blir äldre. Försök sätta dig i dina föräldrars situation. Jag är säker på att de tvekar för de ser att du vill ha en häst så mycket, men de vet att det blir för mycket pengar för dig i den situation du är nu så de försöker vara ansvariga, försök sätta dig in i det.

Förstår att du verkligen vill ha en häst, det är ett fint djur och kan säkert vara underbart om man tycker om dem lika mycket som du verkar göra. Men kan du inte börja med att hjälpa någon annan med dennes häst till en början, vara foderansvarig som en tidigare sa? Eller be dina föräldrar om du kan få rida mer? Så kan du när du blir äldre och kan försörja dig bättre skaffa en egen häst om du känner för det. Tro mig, de kommer kännas bättre när du själv kan ta hand om den på ett bra sätt. 🙂


   
SvaraCitera
Knuvel

 

saknar hästen hänge här på forumet men han avreggat sig! synd! Skadeglädje


   
SvaraCitera

Köp en egen jävla häst bortskämda unge


   
SvaraCitera

Som många fler säger. En häst är dyrt att ha. Jag har själv alltid vilja haft en. Men mina föräldrar har sagt att jag får skaffa en sen när jag flyttat hemifrån. Så det är det enda tips ja kan ge dig är att vänta tills du är vuxen och flyttat från hemmet. Då har du ju ingen som kan säga nej i alla fall. 🙂


   
SvaraCitera