Aviseringar
Rensa alla

Min mamma har bestämt att jag har bulimi och är dum i huvudet.


Jag tror att det är TS som är blind och inte mamman. Men det brukar ju ibland ingå i sjukdomsbilden?


   
SvaraCitera

hejsanhoppsan:

Och det händer att jag hetsäter och kräks och så.

Du fattar väl att du just erkände att du är bulimiker nu?
"Det händer", vad fan menas med det? Hur många gånger har det hänt då?
Var glad att du har en mamma som bryr sig. Om du har en ätstörning så måste den behandlas och din morsa gör det rätta. Visst var det lite onödigt att hon ringde alla i din släkt, men som sagt, det är nog för ditt bästa.


   
SvaraCitera

Men shit, det finns störda föräldrar som projicerar sjukdomar på sina barn. Jag har varit med en tjej där mamman var helt övertygad om att tjejen hade anorexia. Mamman var på och tvångsmatade och ja, det resulterade naturligtvis i att tjejen tappade matlusten när hon var hemma. Inte så konstigt.

När hon bodde tillsammans med mig på helger och så däremot åt hon helt normalt. Hon var helt normalsmal, vare sig spinkig eller fet och väldigt standard-bmi.

Mamman kallade henne hora och slampa också, inför mammans egna vänner. Men det är en annan tragisk historia...


   
SvaraCitera

hejsanhoppsan:

Och det händer att jag hetsäter och kräks och så.

Det kan mycket väl vara så att mamman är överbeskyddande, men faktumet att tjejen kräks tror jag dock inte är en projicering, Nilsson.


   
SvaraCitera

Eller kräks hon på grund av mamman? Vad vet jag...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera